Uncategorized @fa

مکمل کروم پیکولینات (chromium ) | بهترین مکمل لاغری جهان

مکمل کروم پیکولینات چیست؟

امروزه چاقی که به معنای بالا بودن چربی بدن یا بالا بودن بافت چربی نسبت به توده بدون چربی بدن می باشد به عنوان مهم ترین بیماری التهابی مطرح است و در جامعه فراگیر شده است وبه تبع آن  بیماری ها ی مرتبط به چاقی هم درحال گسترش است .برای داشتن یک زندگی سالم و باید سریعتر وزن اضافه را کم کرده و به تناسب اندام برسیدو یک راه برای رهایی از این چربی های اضافه که محصول زندگی امروزه و ماشینی می باشد استفاده از رژیم های غذایی و استفاده از مکمل ها ی لاغری است اما آیا مکمل کروم پیکولینات برای کاهش وزن مفید است ؟ برای آشنایی با این مکمل با مقاله ی ما همراه شوید .

Chromium picolinate   یک ترکیب شیمیایی است که گاها به عنوان درمان جایگزین یا مکمل غذایی استفاده می شود . تحقیقات پزشکی هیچ اثر قابل توجهی را در مصرف مکمل کروم پیکولینات نشان نداده است . برخی از این مکمل برای درمان کمبود کروم و کنترل قند خون و بهبود افسردگی استفاده می کنند .

یا کسانی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند یا برای کاهش کلسترول و یا برای کاهش وزن از ان استفاده می شود . این مکمل بدون تجویز پزشک در دسترس است و البته در بسیار ی از مکمل های مولتی ویتامین هم این مکمل یافت می شود .

می دانیدکه در مکمل کروم پیکولینات کروم یک ماده معدنی بسیار ضروری است و برای سلامت انسان واجب است . برخی غذاها حاوی مقدار کمی کروم هستند ولی باید بدانید که گوشت و برخی میوه ها و غلات و سبزیجات از بهترین منابع کروم هستند . کروم پیکولینات از اسید پیکولینیک تشکیل می شود و همراه با انسولین در بدن برای متابولیسم کربوهیدارت ها عمل می کند . اسید به بدن کمک می کند که کروم را جذب کند .

مشکلات و خطرات استفاده از مکمل کروم پیکولینات :

نباید به انتخاب خود ان را جایگزینی برای داروها یی که پزشک تان تجویز کرده استفاده کنید . مطالعات انجام شده در سال 2011 نشان داد که استفاده از کروم پیکولینات هیچ تاثیری بر غلظت گلوکز یا انسولین و یا حساسیت به انسولین و یا میزان کلسترول درافراد مبتلا به دیابت نوع 2 ندارد . باید قبل از مصرف این مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بیماری هایی که مکمل کروم پیکولینات در ان ها به شما آسیب خواهد زد :

• اختلال تیروئید
  • بیماری روانی
  • آلرژی به چرم
  • بیماری کبدی
  • بیماری کلیوی

اگر از داروهای استروئیدی مانند پردنیزون استفاده می کنید قادر به استفاده از کروم پیکولینات نیستید. برخی از مکمل های کروم پیکولینات حاوی فلزات سمی یا سایز مواد مخدر هستند .

برخی گزارشات حاکی از این است که  مکمل کروم پیکولینات می تواند آکنه را درمان کند . کروم باعث تنظیم سطح قند خون می شود که این می تواند به درمان اکنه کمک کند .

کروم پیکولینات و تناسب اندام و کاهش وزن :

تحقیقات نشان داده اندکه مکمل کروم پیکولینات با یک برنامه ی ورزشی با وزنه میتواند به شما در کاهش وزن کمک و در حجم عضلانی را هم زیادتر می کند . البته یک سری از تحقیقات هم نشان داده اندکه این مکمل در کاهش وزن هیچ تاثیری ندارد .

تحقیقاتی که در سال 2013 نشان داد که استفاده از مکمل کروم پیکولینات برای کاهش وزن به طور میانگین باعث کاهش نیم کیلو ان هم پس از 8 الی 24 هفته می شود . البته برخی از افرادی که این مکمل را برای کاهش وزن استفاده کرده اند دچار برخی عوارض مانند سرگیجه و سردرد و اسهال و مدفوع ابکی شده بودند .

مکمل کروم پیکولینات و خانم های باردار

اگر باردار هستید و می خواهید از مکمل کروم پیکولینات استفاده کنید باید حتما با پزشک مشورت کنید . این مکمل به شیر مادر منتقل شده و  به کودک حتما آسیب خواهد رساند . ممکن است این مکمل برای نوزاد خطرات زیادی داشته باشد به همین علت همه ی موارد را با پزشک خود چک کنید .

عوارض مکمل کروم پیکولینات چیست ؟

• تحریک پذیری
  • تغییر خلق و خو
  • بیخوابی
  • مشکل در هماهنگی و عدم تعادل
  • مشکل تمرکز در فکر کردن

ممکن است با مصرف این مکمل برخی از علائم مشکلات کبدی را هم ببینید که باید ان ها را جدی بگیرید :

• خارش
  • درد معده شدید
  • احساس خستگی
  • از دست دادن اشتها
  • مدفوع به رنگ خاکستری
  • ادارد تیره رنگ
  • زرد شدن پوست یا چشم ( زردی )

اگر علائمی مانند تنفس دشوار یا تورم صورت یا لب ها زبان یا گلو شدید که در واقع علائم آنافیلاکسی است که یک واکنش آلرژیک است برای مصرف مکمل کروم پیکولینات باید به پزشک مراجعه کنید .

اطلاعاتی که باید به پزشک خود بدهید :

اگر قرار است از این مکمل استفاده کنید باید در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید یا مواد غذایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاعات بدهید . در حین استفاده از این مکمل هم باید در صورت مصرف موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید :

• روی
  • ویتامین سی
  • آهن

گیاهان و مکمل ها ی حاوی کروم

داروهای ضد التهابی مانند :

• advil motrin
  •  ناپروکسن aleve Naprosyn
  • پیروکسی کام feldene  آسپرین و دیگر داروها …
  • لووتیروکسین synthroid
  • انسولین

توجه  داشته باشید که هنگام مصرف این مکمل باید رژیم غذایی بدون قند داشته باشید زیرا شکر بیش از حد بر تاثیر این مکمل اثر می گذارد . برای جلوگیری از کمبود کروم به بزرگسالان و نوجوانان توصیه می شود روزانه بین 50 میکروگرم تا 200 میکروگرم کروم مصرف کنند. البته مقدار ان با افزایش سن افزایش می یابد .

اگر بیش از دوز تجویز شد ه مصرف کنید مسموم می شوید و باید حتما به پزشک مراجعه کنید . اگر دوز مصرفی خود را فراموش می کنید به محض انکه به یاد اورید ان را مصرف کنید . برای کاهش وزن باید دروز مصرفی خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید . توجه داشته باشید که در هر قدم مصرف این مکمل باید از راهنمایی و مشورت پزشک خود استفاده کنیدو سلامتتان چک شود .

[yasr_overall_rating]