Uncategorized @fa

گوجی بری و خواص آن برای کاهش وزن سریع

آیا اسم این گیاه را شنیده اید .خوب است بدانید که گوجی‌بری در طب سنتی چین و همچنین در غذا‌های چینی به کار می‌رفته است. این گیاه درواقع به دو نوع تقسیم می‌شود: لیسیوم بارباروم و لیسیوم چینی که هر دو به تیره‌ی سولاناسیا تعلق دارند. گوجی‌بری گیاه متعلق به  چین است، اما در قسمت‌های گرم سرتاسر جهان هم رشد می‌کند از جمله در استرالیا، آمریکای شمالی، نواحی مدیترانه، آسیای مرکزی و جنوب غرب آسیا. و مسلما چین بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گوجی‌بری در دنیاست. درخت گوجی تا ارتفاع حدود ۳ متری رشد می‌کند. میوه‌های آن کوچک و در حد ۲ سانتی‌متر و به رنگ‌های قرمز تیره یا نارنجی و به شکل کشیده است. مزه‌ی این میوه‌ها از تلخ تا شیرین متغیر است .

برای رهایی از چاقی با ما تماس بگیرید .

التبه گوجی بری فقط در چین نیست که استفاده‌ی غذایی و دارویی دارد بلکه از آن در بسیاری از کشور‌های آسیایی مانند کره، ژاپن و ویتنام هم استفاده می‌شود. از تمامی قسمت‌های گیاه گوجی استفاده‌های دارویی می‌شود ازجمله از برگ، ریشه، پوست درخت و میوه‌هایش. کاربرد‌های گوجی‌بری در طب سنتی شامل درامان بیماری‌های کبدی، ناباروری، درد‌های شکمی، سرفه‌های خشک، رخوت و سردرد می‌شود. پیشینیان به گوجی‌بری به‌عنوان معجون افزایش طول عمر نگاه می‌کرده‌اند . از بین همه ی خواص بی نظیر این گیاه باید به خاصیت لاغر کننده بوده این گیاه توجه ویژه داشت .

مزایای گوجی بری برای بدن و تناسب اندام :

خوب است راجع به گوجی بری بدانید که این گیاه در مقدار کم انرژی زیادی را دارا می باشد که برای بدن بسیار مفید است. افرادی که قند خون دارند یا با قند و شکر میانه ی خوبی ندارند، می توانند از گوجی بری که دارای کالری و قند کم می باشد، استفاده کنند. یکی از موادی کا باعث کنترل قند خون می شود کرومیوم است که در گوجی بری مقدار مناسبی وجود دارد. این ماده غذایی به دلیل داشتن طعم شیرین و فیبر بالای که دارد می تواند رژیم غذایی مناسبی باشد .

کاهش وزن با مصرف گوجی بری :

یکی از خواص بی نظیر گوجی بری که بین مردم خیلی شناخته شده است این خاصیت ان است که موجب کاهش وزن می شود ، کاهش میزان احساس گرسنگی و کمک زیاد به کاهش وزن است. اگر از این میوه در میان وعده صبح استفاده کنید، حس گرسنگی را تا شام  کاهش می دهد. در این میوه تعداد ۱۸ اسید آمینه وجود دارد و حدود ۳۵ کالری در هر قاشق غذاخوری آن وجود دارد. وجود لیفت در مواد غذایی، از عواملی است که باعث کاهش وزن در بدن انسان می شود. خوب است بدانید که بیش از بیست درصد گوجی بری را لیفت تشکیل می دهد و به همین دلیل گوجی بری باعث کاهش اشتها و میل به غذا می شود و حس سیری را در انسان تا حد زیادی افزایش می دهد..

گوجی بری غنی از انتی اکسیدان است : مطالعات نشان می دهد که ، مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند زاگزانتین در گوجی بری وجود دارد. یکی از عواملی که موجب شفافیت رنگی می شود وجود این ماده در گوجی بری است. همچنین آنتی اکسیدان زاکسانتین در این میوه وجود دارد که در تقویت پوست و مو بسیار کمک دهنده است. غذاهایی که در انها آنتی اکسیدان وجود دارد دارای فیبر زیاد و مقدار کمی چربی غیر مفید است و همچنین می تواند عوارض رادیکالهای آزاد که در طولانی مدت موجب آسیب زدن به بافت ها و سلول ها می شود را کاهش دهد .

گوجی بری تستوسترون را بالا می برد :یکی دیگر از دلایلی که گوجی بری مورد توجه قرار گرفته ، تاثیر آن در افزایش میزان باروری می باشد. پس از مطالعات و تحقیقاتی است که توسط دانشمندان بر روی موش ها انجام شده مشخص شده است که این ماده غذایی  موجب افزایش بازیابی تستوسترون، بالابردن توان جنسی، افزایش تحرک و تعداد اسپرم ها، رفع مشکلات نعوظ و انزال می شود .

این ماده غذایی کبد را سم زدایی و از آن محافظت میکند. موجب تقویت کردش خون در بدن شده و موجب تقویت حافظه و تمرکز می شود. از دیگر فوائد اصلی گوجی بری می توان به خاصیت ضد سرطان بودن اشاره کرد و نیز باعث تقویت پاها می شود. به دلیل وجود ویتامین های که در این میوه وجود دارد سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و همچنین با تحریک تولید گلبول سفید سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد .

موارد منع مصرف گوجی بری چیست ؟

می دانید که هر  دارو حتی اگر گیاهی باشد می تواند عوارضی هم برای بدن داشته باشد یا برخی از افراد نباید به دلایلی  از ان استفاده کنند . توجه کنید که افرادی که دارای بیماری خاص هستند و داروی خاصی را مصرف می کنند نباید گوجی بری را مصرف کنند چون ممکن است با داروی آن ها سازگار نباشد.

همچنین برای افرادی که داروهای دیابت و قند خون مصرف می کنند توصیه می شود که از گوجی بری استفاده نکنند، چرا که ممکن است با داروهای آنها تداخل داشته باشد لذا این افراد برای مصرف گوجی بری باید با پزشک خود مشورت کنند. این گیاه به دلیل دارا بودن ماده شیمیای بتائین ممکن است موجب سقط جنین شود، بنابراین مصرف آن برای خانم های باردار ممنوع است .

برای لاغر شدن چگونه از گوجی بری استفاده کنیم :

گفتیم که  یکی از راه های مصرف گوجی بری برای کاهش وزن است. تهیه و مصرف آب میوه طبیعی گوجی بری به همراه میوه های دیگر مانند لیمو و کیوی و کمی آب معدنی علاوه بر کاهش وزن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و موجب شادابی و جلوگیری از پیری می شود. همچنین می توانید گوجی بری را می توانید به همراه  کشمش، چیا در سالاد استفاده کنید .

برای لاغر شدن بهتر است که از دم نوش گوجی بری استفاده کنید . برای تهیه دمنوش گوجی بری استفاده از میوه های تازه آن بهترین شیوه ممکن است، اما به دلیل اینکه این میوه همیشه در دسترس نیست دستورالعمل های این دم نوش برای میوه های خشک شده آن است . باید ابتدا گوجی بری های خشک را در قوری ریخته و سپس مقداری آب در حدود دو فنجان را جوش آورید، سپس آب را روی میوه خشک بریزید و بگذارید بین ۳ تا ۵ دقیقه دم بکشد، برای اینکه دم نوش قوی تر باشد مدت بیشتر بگذارید که دم بکشد. این دم نوش با ترکیب عسل خوشمزه تر می شود .

برای رهایی از چاقی با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *