Uncategorized @fa

چرا کاهش وزن در زنان خیلی سخت است؟ + روش های کاهش وزن در منزل

کاهش وزن زنان

گاهی کاهش وزن و همچنین کاهش سایز ممکن است غیرممکن به نظر برسد.ممکن است مراقب کالری ها و کربوهیدرات های خود باشید، پروتئین کافی می خورید، به طور منظم ورزش می کنید و سایر کارهای شناخته شده برای کاهش وزن را انجام می دهید، اما ترازو تکان نمی خورد.این مشکل در واقع نسبتاً رایج است و می تواند بسیار خسته کننده باشد.در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا رسیدن به هدف کاهش وزن می تواند بسیار دشوار باشد – و اینکه آیا این ایده خوبی است که به تلاش ادامه دهید.این مقاله از کلینیک رسپینا به طور خاص به زنان می پردازد، اما بیشتر اصول در اینجا برای همه اعمال می شود.

کاهش وزن یک صنعت میلیارد دلاری است

کاهش وزن یک تجارت بزرگ در مقیاس جهانی است.تخمین زده می شود که برنامه ها و محصولات کاهش وزن بیش از 150 میلیارد دلار سود سالانه تنها در ایالات متحده و اروپا ایجاد می کنند.

برنامه هایی که شما را ملزم به خرید مواد غذایی خاص، مکمل ها و سایر محصولات می کنند، پرهزینه ترین هستند.اگرچه «چربی‌سوز» و سایر قرص‌های لاغری محبوب هستند، اما اغلب تنظیم نمی‌شوند و ممکن است کاملاً خطرناک باشند.متأسفانه، به نظر می رسد حتی کسانی که اضافه وزن ندارند نیز مایل به خطر عواقب بالقوه مضر مصرف قرص های لاغری هستند.یک مطالعه شامل بیش از 16000 بزرگسال نشان داد که حدود یک سوم از کسانی که قرص های کاهش وزن مصرف می کردند قبل از شروع مصرف این قرص ها چاق نبودند.

برای کاهش وزن و سایز سریع بدون جراحی درد و خونریزی می توانید از روش کرایولیپولیز بهره ببرید.

واضح است که بسیاری از مردم تلاش و پول زیادی را صرف کاهش وزن می کنند.و حتی اگر به یک برنامه کاهش وزن نپیوندید یا قرص یا محصولات لاغری نخرید، ممکن است در نهایت زمان و انرژی آزاد خود را به دنبال لاغری اختصاص دهید.

چرا بسیاری از زنان نمی توانند به وزن هدف خود برسند؟

بسیاری از زنان مقدار قابل توجهی از پول، زمان و تلاش خود را صرف تلاش برای کاهش وزن می کنند.با این وجود، به نظر می رسد برخی پیشرفت های کمی داشته باشند.عوامل متعددی بر توانایی شما برای کاهش وزن تأثیر می گذارد.

شرایط سلامتی

برخی بیماری ها یا اختلالات می توانند کاهش وزن را بسیار دشوار کنند، از جمله:

لیپدما: اعتقاد بر این است که تقریباً از هر 9 زن در سراسر جهان یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد، این عارضه باعث می شود که باسن و پاهای زن چربی اضافی انباشته کنند که از دست دادن آن بسیار دشوار است. اغلب باعث کبودی و درد آسان می شود.

کم کاری تیروئید: سطوح پایین هورمون تیروئید منجر به کاهش سرعت متابولیسم می شود که می تواند تلاش های کاهش وزن را مختل کند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): این بیماری با مقاومت به انسولین و تجمع چربی در ناحیه شکم بر اساس هورمون‌ها مشخص می‌شود. اعتقاد بر این است که تا 21٪ از زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار می دهد.

رژیم غذایی و تاریخچه کاهش وزن

اگر در گذشته چندین بار وزن خود را از دست داده و دوباره به دست آورده اید، یا یویو رژیم گرفته اید، احتمالاً کاهش وزن با هر تلاش بعدی دشوارتر است.در واقع، زنی با سابقه طولانی رژیم غذایی یویو نسبت به زنی که وزنش نسبتا ثابت مانده است، در کاهش وزن با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.تحقیقات نشان داده است که این امر عمدتاً به دلیل تغییرات در ذخیره چربی است که پس از دوره های کمبود کالری رخ می دهد.اساساً، وقتی بعد از یک دوره محرومیت شروع به خوردن بیشتر می کنید، بدن شما چربی بیشتری ذخیره می کند، به طوری که در صورت کاهش مجدد کالری دریافتی، ذخیره ای در دسترس خواهد داشت.

علاوه بر این، یک مطالعه اخیر روی حیوانات نشان می دهد که رژیم غذایی یویو ممکن است باعث پاسخ ایمنی در بافت چربی شود که از دست دادن چربی را دشوارتر می کند.باکتری های روده نیز ممکن است نقش داشته باشند. به نظر می رسد چرخه های مکرر از دست دادن و بازیابی وزن باعث ایجاد تغییراتی در باکتری های روده می شود که منجر به افزایش وزن در طولانی مدت می شود.

سن

افزایش سن چالش‌های زیادی را برای زنان به همراه دارد، از جمله اینکه کاهش وزن را سخت‌تر از همیشه می‌کند.

علاوه بر این، زنانی که در گذشته هرگز سنگین نبوده‌اند، ممکن است با افزایش سن برای حفظ وزن معمول خود تلاش کنند، حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشند.

اکثر زنان در طول فرآیند پیری حدود 5 تا 15 پوند (2.3 تا 6.8 کیلوگرم) به دلیل کاهش توده عضلانی و فعالیت بدنی اضافه وزن پیدا می کنند که منجر به متابولیسم کندتر می شود.

علاوه بر این، افزایش وزن در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی زیادی که رخ می دهد بسیار رایج است. تلاش برای کاهش وزن در حین و بعد از یائسگی می تواند فوق العاده دشوار باشد.

تاثیرات بارداری متأسفانه، شما را به حمل وزن ممکن است تا حدی به دلایلی باشد که کنترلی روی آنها وجود داشته باشد. یکی از این عوامل ژنتیکی است، اما سایر عوامل شامل شرایطی هستند که در رحم در معرض آن قرار دارند. اینها شامل رژیم غذایی مادر و میزان وزنی است که در دوران بارداری به دست آورده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که زنانی که در دوران بارداری وزن بیشتری پیدا می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که نوزادان بزرگی به دنیا بیاورند که در دوران کودکی یا بچه‌ای بزرگ وزن یا چاقی می‌شوند.
علاوه بر این، رژیم غذایی یک زن باردار ممکن است برای اینکه فرزندش در آینده دچار مشکل شود، ممکن است تأثیر بگذارد. مطالعه بعدی بر روی حیوانات نشان داد که موشهایی که در دوران بارداری با رژیم غذایی مغذی تغذیه می‌شدند، نوزادانی به دنیا آوردند که متابولیسم آهسته‌تری بودند و در دوره‌ای از زندگی خود چاق شدند.
اگرچه رژیم غذایی و عادات ورزشی شما در تعیین وزن شما نقش دارد، شکل و اندازه اصلی شما تا حد زیادی توسط ژن های شما تعیین می شود.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که وزن شما و محل ذخیره چربی به شدت تحت تأثیر الگوی ژنتیکی منحصر به فرد شما قرار دارد.

انجام اقداماتی برای کاهش چربی شکم یک هدف سالم و ارزشمند است. از طرف دیگر، اگر سعی کنید بدن خود را مجبور کنید تا با هر اندازه ای که در حال حاضر مد شده است مطابقت داشته باشد، برخلاف طبیعت کار می کنید و تلاش های شما ممکن است در نهایت منجر به ناامیدی شود.در طول تاریخ، تیپ ها و اندازه های مختلف بدن «ایده آل» در نظر گرفته شده است.

تا 100 سال پیش، تا حدودی چاق بودن یک ویژگی زنانه و مطلوب در زنان بود. زنان لاغر حتی سعی می کردند وزن خود را افزایش دهند تا جذاب تر شوند.با این حال، کاهش وزن برای یک فرد لاغر طبیعی به همان اندازه دشوار است که کاهش وزن برای یک فرد طبیعی بزرگتر.در دوران رنسانس، هنرمند هلندی پیتر پل روبنس به دلیل نقاشی های برهنه خود از زنان تمام قد، ​​که به عقیده او مظهر زیبایی هستند، به شهرت رسید.تا به امروز، اصطلاح “روبنسک” برای توصیف یک فرد زیبا و تمام قد استفاده می شود.

در دهه 1800، امپرسیونیست های فرانسوی، از جمله مونه، رنوار و سزان، زنان آن روزگار را که زیبا به حساب می آمدند، نقاشی می کردند.با نگاهی به این نقاشی ها، به راحتی می توانید متوجه شوید که بسیاری از زنان بسیار بزرگتر از مدل های باند فرودگاه امروزی بودند.نمی توان انکار کرد که بدن “ایده آل” زن در طول 60 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به جای گرد و نرم، لاغر و باریک شده است.با این حال، زنان گذشته با تصاویر اغلب دست نیافتنی در اینترنت و تلویزیون بمباران نمی شدند.زنان امروزی همچنین با تعداد قابل توجهی از تبلیغات برای برنامه ها و محصولاتی روبرو هستند که به آنها کمک می کند تا به بدن “ایده آل” امروزی دست یابند.

دیدگاه های فرهنگی مختلف از وزن

اگرچه مردم در سرتاسر ایالات متحده و بیشتر اروپا بدن باریک را جذاب می‌دانند، اما مردم در نقاط مختلف جهان شکل بزرگ‌تر و گردتر را ترجیح می‌دهند.در بسیاری از فرهنگ ها، حمل مقداری وزن اضافی با باروری، مهربانی، شادی، سرزندگی و هماهنگی اجتماعی مرتبط است.

جالب توجه است که ثروتمندترین کشورها به لاغری اهمیت می دهند، در حالی که عکس این موضوع در کشورهای کمتر ثروتمند صادق است.به عنوان مثال، محققانی که داده‌های چندین جامعه غیرغربی را مطالعه کردند، گزارش دادند که 81 درصد زنان چاق یا نسبتاً چاق را ترجیح می‌دهند، در حالی که 90 درصد زنان با باسن و پاهای بزرگ را ترجیح می‌دهند.

با این حال، حتی در میان کشورهای توسعه‌یافته، به نظر می‌رسد که بدن «کامل» بر اساس ترجیحات شخصی و منطقه‌ای بسیار متفاوت است.هنگامی که از 18 طراح گرافیک از سراسر جهان خواسته شد تا بدنه یک مدل سایز بزرگ را به بدنه “ایده آل” تغییر دهند، دامنه نتایج تا حدودی تعجب آور بود.نسخه های اصلاح شده دارای شاخص توده بدنی (BMI) از 17 در چین تا 25.5 در اسپانیا بودند که با وزن بین 102 تا 153 پوند (حدود 46 تا 69 کیلوگرم) برای یک زن با قد 5.5 اینچ (165 سانتی متر) مطابقت دارد. ) بلند قد.

به استثنای BMI 17 که کم وزن در نظر گرفته می‌شود، این نشان می‌دهد که طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌های بدن، صرف نظر از اینکه چقدر شبیه به آنچه اغلب «ایده‌آل» تلقی می‌شود، جذاب و مطلوب تلقی می‌شوند.

اگر واقعاً نیاز به کاهش وزن دارید

اگر اندازه شما بر سلامت شما تأثیر می گذارد، ادامه دادن به کاهش وزن منطقی است.چاقی، به ویژه چاقی مرضی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد و امید به زندگی را کاهش دهد. حتی بیشتر از آن، به دلیل کاهش تحرک، سطح انرژی پایین و انگ اجتماعی، می تواند زندگی روزمره را دشوار کند.تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از بهترین راه‌ها برای افزایش کاهش وزن شامل خوردن پروتئین در وعده صبحانه و اجتناب از کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده، همراه با استراتژی‌های دیگر در این مقاله است.

در اینجا چند تمرین اضافی وجود دارد که ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند:

گروه های حمایتی: پیوستن به یک فرد می تواند باعث تشویق، مسئولیت پذیری و انگیزه شود. علاوه بر گروه‌های کاهش وزن عمومی به‌صورت آفلاین، آنلاین و در فیس‌بوک، می‌توانید انجمن‌های آنلاین برای لیپدما و PCOS را پیدا کنید.پیشرفت را بشناسید، حتی اگر آهسته باشد: متوجه باشید که احتمالاً به آرامی وزن کم خواهید کرد و مقداری فلات کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. از دست دادن حتی چند پوند در ماه هنوز یک موفقیت چشمگیر است.

هنگام تعیین وزن هدف واقع بین باشید:

برای رسیدن به وزن “ایده آل” خود تلاش نکنید. نشان داده شده است که کاهش 5 درصد از وزن بدن باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود و از دست دادن بیشتر می تواند به مزایای بیشتری منجر شود.پیروزی‌های غیرمقیاس را جشن بگیرید: تمرکز بر بهبود تحرک، انرژی، ارزش‌های آزمایشگاهی و سایر تغییرات مفید سلامتی مهم است، به‌ویژه زمانی که کاهش وزن به طرز دیوانه‌کننده‌ای کند به نظر می‌رسد.اگرچه گنجاندن این استراتژی ها در زندگی شما نمی تواند تضمینی برای کاهش وزن شما باشد، اما آنها می توانند به بهبود شانس شما کمک کنند.

تمرکز را به سلامتی مطلوب تغییر دهید – نه کاهش وزن

برای بسیاری از زنان، اهداف کاهش وزن کمتر به سلامتی مربوط می شود تا اینکه بخواهند بهتر به نظر برسند.شاید قبلاً مقداری وزن کم کرده اید، اما نتوانسته اید “10 تا 20 پوند آخرین وزن” را کم کنید.یا شاید همیشه کمی بزرگ‌تر از حد متوسط ​​بوده‌اید، اما سعی کرده‌اید سایز لباس‌های کوچک‌تر را لاغر کنید.اگر احساس می کنید که همه رژیم های غذایی و توصیه های کاهش وزن را امتحان کرده اید، اما علیرغم بهترین تلاشتان هنوز نتوانسته اید به نتیجه برسید، تنها نیستید.اگر اینطور است، شاید بهتر باشد تمرکز خود را به سمت سالم، قوی و سرزنده بودن تغییر دهید.

تمرکز بر تناسب اندام

وقتی صحبت از سلامتی به میان می آید، مطالعات نشان داده اند که تناسب اندام مهمتر از لاغر بودن است. علاوه بر این، ورزش منظم می‌تواند مزایای بسیار دیگری را به همراه داشته باشد

ارتباط بهتری با غذا ایجاد کنید: به جای رژیم گرفتن، روی انتخاب غذاهای مغذی، توجه به نشانه های گرسنگی و سیری و یادگیری شهودی غذا خوردن کار کنید.نتایج تلاش های قبلی خود را در رژیم غذایی در نظر بگیرید: به یاد داشته باشید که از دست دادن و به دست آوردن مجدد وزن اغلب منجر به افزایش ذخیره چربی و افزایش وزن در طول زمان می شود.جدای از کاهش استرس و ناامیدی، تغییر تمرکز برای اینکه سلامتی بهینه را هدف اصلی خود قرار دهید، ممکن است حتی به طور بالقوه به کاهش وزن طبیعی در طول زمان منجر شود.

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و بپذیرید

قدردانی از بدن شما می تواند برای سلامتی، شادی و دیدگاه شما نسبت به زندگی مفید باشد.تحقیقات نشان می دهد که تلاش های مکرر برای کاهش وزن نه تنها ممکن است منجر به افزایش وزن شود، بلکه ممکن است باعث تغییرات خلقی و افزایش خطر ابتلا به رفتارهای ناسالم مانند پرخوری شود.از سوی دیگر، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه خوشحال بودن از وزن شما ممکن است منجر به رفتارهای سالم تر و سلامت کلی بهتر، صرف نظر از اندازه شما شود.

در اینجا چند نکته برای یادگیری نحوه دوست داشتن و پذیرش بدن وجود دارد:

اجازه ندهید اعداد شما را تعریف کنند: به جای اینکه به وزن، اندازه یا سایز لباس خود توجه کنید، به احساس خود، کیستی و هدفتان در زندگی فکر کنید.
از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید: هرگز بدن خود را با دیگران مقایسه نکنید. شما منحصر به فرد هستید و ویژگی های بسیار خوبی دارید. روی بهترین بودنت تمرکز کن

ورزش کنید تا احساس کنید و عملکرد بهتری داشته باشید:

به جای اینکه دیوانه وار تلاش کنید کالری بسوزانید، به دلیل احساسی که در شما ایجاد می کند، به فعالیت بدنی بپردازید. شما شایسته این هستید که در حال حاضر و سال های آینده بهترین احساس را داشته باشید.بدانید که ممکن است کمی طول بکشد تا یاد بگیرید که بدن خود را پس از سال ها تلاش برای تغییر آن بدانید. این قابل درک است فقط یک روز آن را مصرف کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا روی نکات مثبت تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *