پوست و جوانسازی و زيبايی

مراقبت بعد از تزریق ژل لب شامل چه مواردی می شود؟

مراقبت بعد از تزریق ژل لب چیست و چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم؟ در این مقاله از کلینیک رسپینا به پاسخ کامل و جامع به این سوالات پرداخته می شود. پرکننده‌های لب تزریق‌هایی هستند که به لب‌ها ظاهری حجیم‌تر و پرتر می‌دهند. آنها به طور کلی پرکننده های پوستی نامیده می شوند.چهار نوع پرکننده پوستی که توسط منبع مورد اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده اند عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • هیدروکسیل آپاتیت کلسیم
  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)
  • دانه های پلی متیل متاکریلات (PMMA) معلق در کلاژن گاوی (گاو)

گاهی اوقات متخصصان زیبایی از بوتاکس لب برای اثر مشابه استفاده می کنند، اما این یک پرکننده پوست محسوب نمی شود.عمل پرکننده لب فقط چند دقیقه طول می کشد و کم تهاجمی است. اما این روش دائمی نیست و برای حفظ پری لب که فیلر ایجاد می کند، باید تزریق های بعدی را انجام دهید.ممکن است بعد از عمل تورم یا حساسیت و کبودی داشته باشید، اگرچه عوارض جانبی باید جزئی باشد.مراقبت های بعدی برای پرکننده های لب قابل کنترل است. اگر مطمئن نیستید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، به شما کمک می کند تا از آنچه در طول مراقبت های بعد از آن انتظار دارید آگاه باشید.

نکات مهم بعد از تزریق ژل لب

اگر در محل تزریق کبودی دارید، ممکن است استفاده از کرم‌های آلوئه‌ورا، ویتامین K یا آرنیکا کمک کند، بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2015. این ایده خوبی است که قبل از استفاده از آنها با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.سپس با استفاده از یک کیسه یخ یا یک تکه یخ که با یک پارچه نازک پوشانده شده است، یخ را روی لب های خود بمالید (تا به لب نچسبد و باعث درد نشود). این به کاهش تورم، خارش، کبودی و هر درد دیگری کمک می کند.

24 تا 48 ساعت پس از دریافت لب یا هر فیلر پوستی دیگر، از ورزش شدید خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب ناشی از ورزش ممکن است تورم یا کبودی را بدتر کند. انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی خوب است.هیدراته بمانید. نوشیدن آب زیاد به بهبودی بدن شما کمک می کند.مقدار زیادی میوه و سبزیجات آبرسان بخورید و سعی کنید از سدیم اضافی خودداری کنید، که ممکن است تورم را بدتر کند.

تا 48 ساعت پس از درمان از دماهای بالا مانند اتاق بخار، سونا یا کلاس های ورزشی گرم خودداری کنید. گرمای زیاد می تواند تورم را بارزتر کند.
از پزشک خود بپرسید که کدام داروهای مسکن برای مصرف در روزهای پس از درمان مناسب است. به طور معمول تایلنول خوب است، اما داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن یا آسپرین نیست.

اگر برای یک رویداد خاص از پرکننده‌های لب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که زمان زیادی بین این عمل و رویداد بگذارید تا به لب‌هایتان اجازه دهید به درستی بهبود پیدا کنند.
سعی کنید برای کاهش تورم، در حالی که سر خود را بالا قرار داده اید، روی بالش بخوابید. به صورت نخوابید.تا 24 ساعت بعد از عمل از آرایش روی لب خودداری کنید.در مراقبت های بعد از پرکننده لب از چه چیزهایی باید اجتناب کرددر اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که پزشک شما احتمالاً توصیه می کند بعد از عمل پرکننده لب از آنها اجتناب کنید.

از الکل اجتناب کنید

الکل به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند، بنابراین باید حداقل 24 ساعت پس از مصرف پرکننده لب از مصرف آن اجتناب کنید. الکل همچنین می تواند باعث التهاب، افزایش احتمال کبودی و بدتر شدن تورم شود.

همچنین ایده خوبی است که چند روز قبل از قرار ملاقات خود از مصرف الکل خودداری کنید.

پرواز نکن

پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که حداقل یک هفته پس از درمان خود قبل از پرواز صبر کنید. این به این دلیل است که فشار هوا در هواپیما می تواند تورم و کبودی را بدتر کند.

چه زمانی به ظاهر نهایی خواهد رسید؟

با استفاده از پرکننده های لب، نتایج فوری را خواهید دید، اما زمانی که تورم کاهش یابد، نتایج کاملا واضح به نظر نمی رسند. به طور معمول حدود 4 هفته طول می کشد تا فیلر در آن جا بیفتد و به ظاهر نهایی و مطلوب برسد.نتایج به طور معمول حدود 6 ماه باقی می ماند.

عوارض جانبی تزریق ژل لب

عوارض جانبی پرکننده های لب می تواند ظرف چند ساعت، روز یا هفته پس از تزریق ایجاد شود. به گفته منبع اعتماد FDAT، آنها معمولا در یک دوره کوتاه از بین می روند، اما گاهی اوقات

ممکن است هفته ها، ماه ها یا سال ها بعد ظاهر شوند.

این عوارض جانبی عبارتند از:

  • کبودی
  • خارش
  • ورم
  • درد و حساسیت
  • سرخی
  • کهیر

در برخی موارد، افراد ممکن است عوارض جدی تری را تجربه کنند. در این موارد، شما باید به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. ادامه مطلب را در زیر بخوانید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرددر حالی که عوارض جانبی جزئی مانند تورم و قرمزی طبیعی است، اگر هر یک از عوارض زیر را تجربه کردید به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

کبودی یا تورم شدید

اگر بیش از یک هفته دچار کبودی یا تورم شدید، با پزشک خود مشورت کنید. نادر است، اما آلرژی و واکنش ممکن است.

انسداد عروق

انسداد عروق زمانی اتفاق می‌افتد که پرکننده به داخل یا اطراف شریان تزریق می‌شود که جریان خون را کاهش یا متوقف می‌کند. پوست و بافت اطراف بدون خون کافی شروع به مردن خواهند کرد.

علائم انسداد عروقی شامل درد فوری و شدید و تغییر رنگ پوست است که می‌تواند مانند لکه‌های سفید یا لکه‌هایی به نظر برسد.همچنین مهم است که توجه داشته باشید که درد ممکن است مدتی طول بکشد تا قابل توجه شود زیرا بیشتر پرکننده ها شامل لیدوکائین هستند که یک بی حس کننده است. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا پس از تزریق از بین برود.

توده ها

در یک مطالعه موردی منبع مورد اعتماد، زنی که کلاژن گاوی به او تزریق شد، در نقاطی که به او تزریق شد ورم‌های سختی ایجاد کرد. انباشتگی، ندول ها و برآمدگی ها می توانند با انواع دیگر پرکننده ها نیز رخ دهند.

توده های ایجاد شده توسط رایج ترین نوع پرکننده لب، اسید هیالورونیک، می توانند با دارویی به نام هیالورونیداز حل شوند. اما بسیاری از توده های این پرکننده به سادگی با ماساژ و زمان بهبود می یابند.

اگر توده ها به دلیل التهاب ایجاد شوند، متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است آنها را با تزریق کورتیکواستروئید درمان کنند و به نظر می رسد در برخی موارد از بین می روند اما نه در همه موارد. توده ها و برجستگی های ناشی از پرکننده های پوستی اغلب می توانند با جراحی از بین بروند اگر خود به خود از بین نروند.

تبخال

پزشک از شما خواهد پرسید که آیا مستعد ابتلا به تبخال یا ویروس هرپس سیمپلکس 1 (HSV-1) هستید یا خیر. پرکننده های پوستی می توانند باعث شیوع بیماری شوند که ممکن است به درمان ضد ویروسی نیاز داشته باشد.اگر در گذشته پس از دریافت پرکننده های پوستی، شیوع تبخال داشته اید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

خط پایین

فیلرهای لب تزریقی از اسید هیالورونیک یا سایر فیلرهای پوستی هستند که به لب ها ظاهری حجیم و کامل می دهند. این روش سریع و کم تهاجمی است و با توقف کمی همراه است. اما مطمئن شوید که این کار را توسط یک جراح یا متخصص پوست تایید شده انجام می دهید.آنها باید مطمئن شوند که از قبل از خطرات و عوارض جانبی عمل خود کاملاً آگاه هستید. اگر به دنبال پرکننده های لب هستید، از مزایا و معایب آن آگاه باشید.این روش آسان و موثر است، اما می تواند باعث تورم، قرمزی و درد شود. اگر نمی توانید در روزهای پس از عمل از نوشیدن یا پرواز اجتناب کنید، ممکن است پرکننده های لب برای شما مناسب نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *