Uncategorized @fa

۴ خاصیت تخم شتر مرغ برای تناسب اندام

خواص تخم شتر مرغ

در این مقاله از کلینیک رسپینا قصد داریم درباره ی تخم شترمرغ و خاص آن مخصوصا تاثیر ان در لاغری و کاهش وزن بیشتر شرح دهیم می دانید که تخم شتر مرغ بزرگ است و یک تخم شتر مرغ به راحتی ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد، وزنی معادل با ۲۸ تخم‌مرغ بزرگ که هر کدام ۵۰ گرم وزن دارند. همین باعث می‌شود که این نوع خاص از تخم‌ پرندگان یک انتخاب غیرممکن برای صبحانه باشد زیرا یک نفر به تنهایی نمی‌تواند یک تخم شترمرغ را در یک وعده بخورد اما تخم شترمرغ محبوبیت زیادی بین طرفدارانش دارد اما چرا و چگونه می توانید ازان مصرف کنید در این ادامه ی مقاله مفصل راجع به خواص ان صحبت کرده ایم.

در قرنی که در حل حاضر داریم زندگی می کنیم علم پزشکی و زیبایی بسیار پیشرفت کرده است و باعث شده مشقت هایی که برای رسیدن به یک اندام خوب را دیگر نداشته باشیم یکی از این روش ها که بی خطر و بدون عوارض هست روش لاغری موضعی با دستگاه کرایولیپولیز می باشد.

تخم شترمرغ و طعم آن :

باید توجه کنید که طعم تخم شترمرغ بستگی به رژیم غذایی این پرنده دارد. تخم شترمرغ‌های وحشی طعم و مزه‌ای قوی دارد و عطر و بوی آن بیش‌تر است. مزه‌ی تخم‌ شترمرغ‌های مزرعه چندان تند نیست و مزه‌ای شبیه به تخم‌مرغ دارد، گرچه به هر حال طعم آن قوی‌تر و بافت ژلاتینی‌اش به علت توده‌های نیمه شفاف سفیده‌اش بیش‌تر است.

راجع به زمان پخت این تخم باید گفت یک تخم شترمرغ متوسط ​​در حدود ۱.۴-۱.۵ کیلوگرمی را در۴۵ دقیقه تا یک ساعت می‌توان در حد نرم آب‌پز کرد و در طول ۶۰ تا ۹۰ دقیقه کاملا سفت خواهد شد. خوب پختن تخم‌های بزرگ‌تر، به وزن ۲ کیلوگرم یا بیش‌تر، ممکن است ۲ ساعت زمان ببرد. اگر تخم‌مرغ را در آب سرد بندازید، پخت آن طول می‌کشد، به خصوص که باید مدام آب اضافه کنید به این دلیل که زمان پخت طولانی است و آب مدام تبخیر می‌شود. اگر تخم‌مرغ را در آب جوش در یک ظرف بزرگ قرار دهید، می‌توانید زمان پخت را به نیم ساعت کاهش بدهید. به هر حال پختن تخم شترمرغ به دلیل وزن بالایی که دارد طول می‌کشد به طور کلی، می‌توان آن را مانند تخم هر پرنده‌ی دیگری طبخ کرد.

ارزش غذایی تخم شتر مرغ 

تخم شترمرغ حاوی کالری و چربی و پروتئین زیادی است و غنی از اسیدهای چرب امگا تری است سرشار از ویتامین ب و ب9 و ب12 و کولین است و تمام اسید امینه های مهم و مورد نیاز بدن را دارد ضمن اینکه حاوی ویتامین ای و آ و ویتامین دی و کا است و حاوی فسفر و پتاسیم و آهن هم هست تخم شتر مرغ فیبر زیادی هم دارد و به دلیل داشتن امگا تری و فیبر و ویتامین های گروه ب و سایر ویتامین ها می تواند یک منبع خوب برای کسانی باشد که از رژیم های لاغری استفاده می کنند و قصد لاغری دارند.

اما باید در مقدار خوردن این مواده ی غذایی حسابی دقت کنید تا زیاده روی نکنید. در مقایسه با تخم مرغ باید گفت که  مسلما کالری تخم شترمرغ بیشتر است کلسترول،  چربی اشباع و و سلنیوم و امگا ۳ موجود در آن بیش‌تر است. ویتامین سی و فیبر غذایی در تخم شترمرغ یا تخم هر پرنده‌ی دیگری وجود ندارد. اما آن‌چه این پرندگان می‌خورند می‌تواند اثر زیادی روی پروفایل تغذیه‌ای تخم‌شان و مزایای سلامتی آن‌ها داشته باشد سعی کنید از مکان های مطمئن و یامزارع تخم شترمرغ را تهیه کنید و درخوردن ان هرگز زیاده روی نکنید.

خواص تخم شتر مرغ 

سیرنگه دارنده و لاغر کننده

اگر قصد لاغری و کاهش وزن خود را دارید تخم شترمرغ می تواند گزینه ی خوبی برای مصرف باشد  باید بدانید که تخم‌ شتر مرغ به دلیل پروتئین و چربی که دارد، سبب می‌شود که خیلی زود احساس سیری کنید. این ماده‌ی خوراکی مواد مغذی خوبی را ارائه می‌دهند و می‌توانند برای کاهش وزن مفید باشند اگر در مقادیر متوسط ​​به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل مصرف شوند. سفیده‌ی تخم شترمرغ غنی از پروتئین است و تقریبا چربی ندارد، و همین باعث می‌شود که در مقایسه با کل تخم، انتخاب خوبی برای کاهش وزن باشد.

سلامت مغز

می دانید که تخم همه‌ی پرنده‌ها حاوی مقدار مهمی از چربی و پروتئین هستند که تغذیه‌ی مناسبی برای مغز محسوب می‌شوند. یکی از این چربی‌ها، یعنی کلسترول و ویتامنی ب 12 موجود در تخم‌ شترمرغ به تولید میلین محافظ اطراف آکسون سلول‌های عصبی کمک می‌کند. کولین، که در مقادیر بسیار زیاد در تخم شترمرغ موجود است، به حمایت از عملکرد مغز و عملکردهای شناختی با حفظ یکپارچگی ساختاری سلول‌ها کمک می‌کند.

خوردن تخم شترمرغ و تخم‌ پرندگان دیگر می‌تواند به کاهش مه‌آلود شدن مغز و همین‌طور افزایش یادگیری و بهره‌وری کمک کند. تخم‌ شتر مرغ منبع مهمی از آهن هم است و باعث افزایش قدرت و انرژی بدن می‌شود. مقادیر خوب پتاسیم موجود در این ماده‌ی خوراکی، سبب می‌شود که انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باشد، در حالی که فسفر موجود در آن برای استخوان‌ها مفید است.

منیزیم آن به سلامت روان کمک می‌کند، اضطراب و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد و از آریتمی جلوگیری می‌کند. دیگر مواد مهم موجود در تخم‌ شتر مرغ عبارتند از سلنیوم که برای سلامتی تیروئید مفید است، کلسیم که برای استخوان‌ها فایده دارد، روی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، مس و منگنز که هر یک اثرات مثبتی روی بدن دارند

مقدار زیاد پروتئین 

باید بدانید که سفیده‌ی تخم‌ شتر مرغ مقادیر قابل‌توجهی از پروتئین با کیفیتِ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری را که بدن انسان نیاز دارد و نمی‌تواند بدون آن زندگی کند، فراهم می‌کند. اسیدهای آمینه بلوک‌های ساختمانی عضلات هستند و خوردن تخم‌ شترمرغ برای ایجاد عضلات جدید و ترمیم بافت‌های عضلانی آسیب‌دیده و همچنین حفظ فعالیت بدنی، مناسب است. اسید آمینه نیز برای سلامت سیستم عصبی ضرورت دارد و به سنتز انتقال‌دهنده‌های مهم مغز که تنظیم خلق و خو، اشتها و خواب را بر عهده دارند، کمک می‌کند

مفید برای زنان باردار

تخم شترمرغ منبعی از ویتامین ب12 و ویتامین ب 9 است که به رشد طبیعی مغز نوزادان در رحم کمک می‌کنند. ویتامین ب9 در عین حال برای جلوگیری از نقص مغز، طناب نخاعی و ستون فقرات در نوزادان شناخته شده‌است. چربی‌های موجود در آن به رشد مغز کمک می‌کنند، اما زنان باردار باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند زیرا زیاده‌روی در مصرف آن سبب افزایش وزن خواهد شد. یک تخم ​​شترمرغ متوسط حدود ۲۰۰۰ کیلو کالری دارد.

 

[yasr_overall_rating]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *