Uncategorized @fa

رژیم لاغری با ماست | رژیم پولپلیت چیست؟ ✅

رژیم لاغری یولپلیت می تواند باعث شود به سرعت وزن کم کنید ماده ی غذایی مصرفی در این رژیم لاغری ماست است از ماست در رژیم های زیادی استفاده می شود ولی در این رژیم در اولویت است می دانید که ماست یک محصول لبنی تخمیر شده است که به عنوان صبحانه یا میان وعده در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این محصول لبنی برای سلامت استخوان‌ها و گوارش بهتر مفید است. اما واقعا عملرد این رژیم لاغری چگونه است و می توانیم با تکیه بر این رژیم و مصرف ماست وزن کم کنیم و لاغر شوید در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد میشه این مطلبو مطالعه کنی > مکمل کروم پیکولینات

عملکرد رژیم لاغری یولپلیت در لاغری و کاهش وزن:

باید توجه کنید که ماست دارای مواد مغذی است که همه ی انها به لاغری و کاهش وزن کمک می کنند پس ماست می تواند باعث لاغری شود این مواد مغذی عبارتند از : ماست حاوی پروتئین است .

پروتئین موجود در ماست ممکن است به کاهش وزن از طریق روش‌های مختلفی کمک کند تنظیم هورمون‌های گرسنگی یکی از انی راه هاست دریافت پروتئین زیاد باعث افزایش سطح چندین هورمون کاهش­ دهنده‌­ی اشتها می‌شود. همچنین میزان هورمون گرسنگی گرلین را نیز کاهش می‌دهد.  همچنین افزایش متابولیسم هم یکی دیگر از راه هایی است که ماست سبب کاهش وزن می شود.

 یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، موجب افزایش متابولیسم می‌شود

به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.ماست همچنین ایجاد احساس سیری کامل دارد ثابت شده است که افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش احساس سیری می‌شود. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به شما کمک می‌کند تا در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.  ماست به به حفظ عضلات در هنگام کاهش وزن کمک می کند . در کنار کاهش کالری دریافتی، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به حفظ توده عضلانی و کاهش چربی­‌ها کمک می­‌کند.

این موضوع زمانی تشدید می‌شود که با ورزش مقاومتی ترکیب شود. یک فنجان ماست معمولی شامل ۸ گرم پروتئین و ماست یونانی دارای ۲۲ گرم پروتئین است. توجه کنید که ماست از نظر محتوای پروتئین منحصر به فرد نیست. غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و سویا نیز از منابع عالی پروتئین هستند. شکی نیست که مصرف ماست و محصولات لبنی به دلیل داشتن پروتئین به کاهش اشتهای شما کمک می‌کنه، اما به یاد داشته داشته باشید که این تنها بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستن و نمیشه از اون به عنوان یک برنامه‌ی رژیمی کامل پیروی کرد. تو یه رژیم اصولی شما باید همه‌ی مواد مغذی رو به اندازه دریافت کنید.

ماست حاوی کلسیم است و می دانید که کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌هاست

بررسی های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که غلظت کلسیم در خون ممکن است، رشد سلول‌های چربی را کاهش دهد. به همین دلیل متخصصان، کلسیم را به کاهش قابل توجه وزن بدن وهمچنین توده چربی مرتبط می دانند. با این حال، تأثیر کلسیم بر کاهش وزن در انسان‌ها متفاوت است

ماست حاوی پروبیوتیک است وپروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که از سلامت روده پشتیبانی می‌کنند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها، به ویژه آن‌هایی که حاوی باکتری لاکتوباسیلوس هستند و در ماست معمولی موجودند، ممکن است به شما در کاهش وزن و چربی سوزی شکم کمک کند.سعی کنید ماست را به عنوان دسر به رژیم غذایی خود وارد کنید. خوب است بدانید که جایگزینی سایر غذاهای میان وعده با ماست ممکن است به شما در کنترل اشتها و مصرف کالری کمتری کمک کند.

باید بدانید که رژیم یولپلیت یکی از انواع رژیم ماست، رژیم ماست یولپلیت و یا رژیم سبک یولپلیت معرفی شد. این رژیم مدعی است که در طول چهارده روز ۱ تا ۲٫۵ کیلو کاهش وزن خواهید داشت. در این رژیم شما باید روزی دو بار ماست مصرف کنید. برنامه‌ ی غذایی این رژیم شامل دستورالعمل‌های غذایی و میان وعده های خاص می‌باشد.

برای وعده ی صبحانه و ناهار می توانید یک فنجان ماست، یک فنجان غلات کامل و یک عدد میوه مصرف کنید برای وعده ی شام هم حدودا ۱۷۰ گرم پروتئین بدون چربی، ۱ فنجان سبزیجات، مقداری روغن یا کره.  برای میان وعده هم  یک فنجان سبزیجات خام یا دو فنجان سبزیجات پخته و سه وعده لبنیات بدون چربی.

رژیم ماست یولپلیت میزان کالری مصرفی را تا ۱۲۰۰ واحد در روز کاهش می‌دهد و روزانه در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌ روی را پیشنهاد می کند. این دو پارامتر در کنار هم  موجب کاهش کالری در بدن و در نتیجه کاهش وزن می‌شود. برخی از طرفداران رژیم غذایی معتقدند که تمرکز روی ماست بدون چربی نیز مفید است و ادعا می‌کنند که چربی موجود در سایر ماست‌ها، تولید هورمون کورتیزول را در بدن شما افزایش می‌دهد.

این افزایش باعث بالا رفتن سطح اضطراب و گرسنگی می‌گردد. با اینکه بعضی از بررسی ها، تولید کورتیزول را موجب افزایش اشتها و خطر چاقی می دانند، ولی چربی موجود در رژیم غذایی را با بالا رفتن سطح کورتیزول در یک راستا قرار نمی‌دهند. ماست‌های فاقد چربی غالباً دارای قند بیشتری هستند که این قند اضافی سطح کورتیزول و گرسنگی را افزایش می‌دهند.  کاهش وزن ناشی از رژیم یوپلیت نتیجه کاهش کالری است، نه خوردن ماست.

معایب رژیم لاغری یولپلیت چیست:

می دانید که ماست انواع مختلفی دارد و همه ی ان ها نمی توانند مفید باشند در حقیقت، بسیاری از ماست‌ها مقادیر زیادی شکر اضافه شده، به خصوص نوع بدون چربی را در خود جای داده‌اند. رژیم‌های غذایی که حاوی قندهای اضافه شده هستند با افزایش خطر چاقی، افزایش وزن و همچنین عوارضی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو همراه هستند. ماست‌های ساده و شیرین بهترین انتخاب هستند؛

زیرا حاوی قندهای اضافه نمی‌باشند.   ماست می تواند بهترین میان وعده باشد . ماست با توت، آجیل و مغزیجات برای یک صبحانه ‌ی مناسب یا میان وعده سیر کننده بسیار مفید است. می‌توانید ماست را به اسموتی‌ها اضافه کنید. ماست را با جو دوسر در شب میل کنید. ماست را با گیاهان و ادویه‌جات مخلوط کنید و به عنوان سس سالاد از آن استفاده کنید. از آن به جای کره در کلوچه و نان استفاده کنید.

ماست، یک منبع عالی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک است که به کاهش وزن کمک می کند. هنگامی که ماست به جای غذاهای پرکالری و کم پروتئین استفاده می‌شود، فایده بیشتری برای کاهش وزن دارد. ماست به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این فرآورده لبنی می‌تواند شما را به سمت دریافت کالری کمتر در طول روز سوق دهد. علاوه بر این، مصرف منظم ماست با کاهش خطر اضافه وزن و چاقی مرتبط است  مشورت با پزشک را قبل شروع هر رژیم لاغری فراموش نکنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *