تغذيه و رژيم درمانی

۱۲ خاصیت شیر بز که خبر نداری!!!!

شیر بز

معمولا اکثر ما کم پیشت می اید که از شیر بز روزمره استفاده کنیم شاید اصلا هیچ وقت مصرف نکرده باشید اما باید بدانید که شیر بز از جمله لبنیاتی است که به بدن انسان سازگاری زیادی دارد و بسیار مغذی است در این مقاله از کلینیک رسپینا خواص این شیر برای لاغری و کاهش وزن و سلامت عمومی بدن شرح خواهیم داد .

یک موقع هست شما دوست دارید در مدت زمان کم به نتایج مطلوبی در لاغری و کاهش وزن برسید اگر شما تمایل دارید با روش های لاغری کلینیک رسپینا آشنا شوید می توانید کلیک کنید و با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید این روش های لاغری بر پایه حذف دائمی چربی موضعی ایجاد شده اند و بدون عوارض و بیهوشی و خونریزی هستند.

اوه اوه پیشنهاد میشه این مطبو مطالعه کنی >>> 5 دستگاه لاغری موضعی

شیر بز و مواد مغذی آن 

جالب است بدانید که خوردن روزانه‌ی شیر بز توسط کودکان، کمک می‌کند تراکم استخوانی خوبی داشته باشند، هموگلوبین‌شان افزایش پیدا کند، و همچنین ویتامین های ب2 و ب3و ویتامین آ را فراهم می‌آورد که برای رشد و توسعه‌ی نرون‌ها و سلول‌های مغزی مفید است که می‌توانند به بهبود هوش کودک کمک کنند آمینو اسیدهای موجود در آن عبارتند از سولفور متیونین، سیستین، و ماده‌ی سیستئین که برای ساخت مغز و سیستم عصبی سالم حائز اهمیت هستند، و در شکل‌گیری سلول‌های خونی برای سم‌زدایی مواد شیمیایی مضر که وارد بدن می‌شوند نقش ایفا می‌کنند.

شیر بز در رژیم های لاغری و کاهش وزن  

خوب است که اگر قصد لاغری دارید این شیر را در برنامه ی غذایی خود جای دهید زیرا شیر بز، که چربی کمتری نسبت به شیر گاو دارد، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای لحاظ کردن در رژیم غذایی‌تان باشد. چون میزان چربی درون شیر بز از چربی شیر گاو کمتر است، و در عین حال پروتئین و آمینو اسید موجود در شیر بز با پروتئین و آمینو اسید شیر گاو برابر است و مواد مغذی موجود در این شیر و امینو اسید ها و مواد معدنی به سریع تر لاغر شدن شما کمک خواهد کرد .

شیر بز و سلامت دستگاه گوارش 

شی بز قادر است سیستم گوارشی شما را آرام کند و گرسنگی را به خوبی بر طرف کند در نتیجه روش بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. علاوه بر آن، به خاطر عدم وجود هیچ پروتئین پیچیده‌ای در شیر بز این شیر نسبت به شیر گاو حساسیت‌زایی کمتری دارد. حتما توجه کرده اید که  بسیاری از آدم‌ها شکایت دارند که شیر گاو می‌تواند آلرژی‌زا باشد و آن‌ها را نسبت به بیماری‌های تنفسی حساس و آسیب‌پذیر کند.

اما شما نگران نباشید، شیر بز جایگزین بسیار مناسبی است و برای غلبه‌ بر مشکلاتی اینچنینی بسیار قدرتمند و مفید است. میزان چربی بالای شیر گاو باعث انباشته شدن مخاط می‌شود که به بروز آلرژی خواهد انجامید. حباب‌های چربی موجود در شیر بز فقط یک دهم چربی موجود در شیر گاو است. پس به همین خاطر می‌توانید با مصرف شیر بز از تحریک روده جلوگیری کنید.

یک ماده‌ی مغذی خوب و طبیعی

جالب است بدانید که علت معروف بودن شیر بز آن است که حاوی سدیم بیو-ارگانیک است که باعث افزایش جسارت، انعطاف‌پذیری و نشاط در افرادی می‌شود که شیر بز را دوست دارند. سدیم بیو-ارگانیک عنصری است که باعث انعطاف‌پذیری و سلامت مفاصل می‌شود. علاوه بر آن، شیر بز همچنین به عنوان دارو برای حفظ سیستم عصبی و احیای آن استفاده می‌شود

پروبیوتیک طبیعی 

می دانید که شیر بز غنی از الیگوساکاریدها یا موادی است که حاوی قندهای ساده است. الیگوساکاریدهای شیر بز، با همان ترکیب شیر مادر، در بدن به عنوان پروبیوتیک عمل می‌کنند. این مواد می‌توانند روده را از قارچ‌ها و باکتری‌های تولید شده توسط ته‌مانده‌های غذا پاکسازی کنند

جذب ساده و راحت در بدن

یکی از فواید بی نظیر شیر بز این است که این شیر توسط کسانی که تحمل لاکتوز پایینی دارند بهتر جذب می‌شود. این به خاطر آن است که لاکتوز شیر بز از شیر گاو اندکی کمتر است، در نتیجه، راحت‌تر جذب می‌شود. علاوه بر آن، توده‌ی پروتئین موجود در شیر بز که از طریق فعالیت اسیدی معده شکل می‌گیرد نرم‌تر است در نتیجه راحت‌تر هضم خواهد شد. این می‌تواند به فایده‌ی کودکانی باشد که اغلب دچار اختلالات گوارشی مانند ریفلاکس معده هستند.

کمک به درمان آلرژی‌های پوستی

باید بدانید که یکی از فایده‌های شیر بز آن است که به درمان آلرژی‌های پوست و سایر ارگان‌ها کمک می‌کند. لاکتوگلوبولین، به عنوان حفظ کننده‌ی پروتئین نقش مهمی ایفا می‌کند که باعث آلرژی و حساسیت می‌شود.

نشاط و شادابی 

خوب است بدانید که شیر بز می‌تواند بر مشکل ناتوانی جنسی یا کم‌میلی جنسی غلبه کند و نشاط و سرزندگی مردان و زنان بالغ را افزایش دهد. در نتیجه بزرگسالانی که شیر بز مصرف می‌کنند قوی هستند و به راحتی خسته نمی‌شوند

کمک به کاهش درد ناشی از سرطان

این شیر می‌تواند به کاهش درد ناشی از بیماری سرطان کمک کند. آنزیم زانتین اکسیداز و نیاسین و ویتامین ب 3 در راستای مغلوب ساختن سلول‌ها یا تومورهای سرطانی عمل می‌کنند و همچنین اثر سموم شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهند.

کمک به درمان زخم معده

شیر بز برای درمان زخم معده عالی است منیزیم موجود در شیر بز در درمان زخم معده بسیار مفید است. شیر بز پروتئین پیچیده‌ای ندارد در نتیجه مصرف آن خطری ندارد و نیاز نیست بعد از مصرف نگران بروز آلرژی‌ها باشید.

شیر بز و سلامت قلب 

می دانید که شیر بز در حفظ سلامت قلب بسیار مهم است چون حاوی کلسیم بسیار زیادی است. اگر به طور مرتب و روزانه شیر بز مصرف کنیم، جریان خون ملایم خواهد شد، خطر سکته کاهش پیدا می‌کند، فشار خون کنترل می‌شود و التهاب رگ‌ها و شریان‌های خونی الیتام پیدا می‌کند

شیر بز و ضد التهاب

خوب است بدانید که شیر بز به صورت طبیعی هموژنیزه می‌شود. در مقایسه با شیر گاو حباب‌های چربی موجود در شیر بز می‌توانند خودشان را به ذرات کوچکتری بشکنند و تجزیه کنند. این امر برای آسان‌تر کردن عمل هضم و جذب توسط بدن مفید است. خب، برای کسانی که از مشکلات روده یا گوارشی رنج می‌بردند که ممکن است به خاطر التهاب به وجود آمده باشند، مصرف شیر بز بسیار خوب است. خواص پروبیوتیک که در شیر بز وجود دارد می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی شود

اسیدهای چرب ضروری 

باید بدانید که شیر بز نسبت به شیر گاو که حاوی هفده درصداسیدهای چرب است، حدودا سی و پنچ درصد اسید چرب بیشتری دارد. علاوه بر آن، شیر بز وقتی خام خورده شود، حتی برای کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند،‌ مفید واقع می‌گردد. شیر بز برای پایین آوردن کلسترول بالای خون نیز مفید است. اسیدهای چرب ضد میکروبی و دکانوئیک اسید موجود در شیر بز برای ترمیم سیستم گوارشی مفید هستند

[yasr_overall_rating]

دیدگاهی در مورد “۱۲ خاصیت شیر بز که خبر نداری!!!!

  1. M گفت:

    آیاشیربز ب ترمیم میلین کمک میکند؟

    1. mehdi mehdi گفت:

      سلام عرض ادب بله کمک می کنه اما به شرط ها و شروطها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *