Uncategorized @fa

با مصرف لبنیات به تناسب اندام برسیم | رژیم لاغری با شیر

رژزیم لاغری با شیر

در این رژیم غذایی روزانه یک گالن یا معادل 55. 4 لیتر شیر پرچرب را مصرف می کنید البته این مقدار در کنار رژیم روزانه و همیشگی تان استفاده می شود این رژیم برنامه ای سریع برای کاهش وزن است و برای ورزشکارانی که در مدت کوتاهی باید وزن کم کنند بیشتر به کار می رود .

یکی از راه هایی که در کنار رژیم های اصولی سرعت لاغری شما را کاهش می دهد امبدینگ شکم هست.

با خوردن روزانه یک گالن شیر می توان وزن را کم کرد این فرایند دو تا هشت هفته طول می کشد برای شروع چنین رژیمی نیاز به شناخت دقیق تر آن عوارض جانبی احتمالی و نکات ایمنی در طول رژیم وجود دارد .

  1. 4 لیتر شیر حاوی چیست؟
  • 2400 کالری
  • 127 گرم چربی
  • 187 گرم کربوهیدرات
  • 123 گرم پروتئین

این ارقام نشان می دهند که استفاده از رژیم شیر به راحتی باعث اضافه وزن می شود مواد پرکالری مایع راحت تر از مواد جامد در بدن جذب می شوند و به همین خاطر مصرف و جذب 2400 کالری که از طریق نوشیدن به بدن وارد می شود راحت تر از کالری های جامد است شیر پرچرب فاقد فیبر است و این هم باعث می شود تا راحت تر از مواد جامد مصرف و در بدن جذب شود .

فیبر به شما احساس سیری می دهد و به همین خاطر در رژیم ها ی غذایی استفاده می شود تا فرد با احساس سیری به دنبال مصرف غذا و کربوهیدرات نرود .اما در رژیم شیر چرب خبری از فیبر نیست و به همین خاطر فرد می تواند به راحتی مواد مختلف را مصرف کند و وزن خود را بالا ببرد .

می توانید 2400 کالری معادل مقدار کالری موجود در یک گالن شیر کامل را مصرف کنید باید موادی مانند مواد زیر باشد:

  • دو عدد آووکادو(640 کالری)
  • سه پیمانه برنج ( 616 کالری )
  • یک پیمانه آجیل ( 813 کالری )
  • سینه ی مرغ کباب شده ( 346 کالری )

به جای این همه مواد غذایی می توانید فقط 16 لیوان شیر بنوشید

مزایای این رژیم :

  • با رژیم شیر سریع تر به هدف خود در عضله سازی می رسید

  • رژیم شیر برای وزنه برداران و افرادی که بدن سازی کار می کنند بسیار مفید است

  • سرعت مصرف شیر دراین رژیم از سرعت آماده سازی و مصرف 2400 کالری معادل آن در مواد جامد بیشتر است

خطرات این رژیم :

شیر و هر گالن از آن دارای مواد مغذی خاصی است اما استفاده از این رژیم همیشه مطلوب نیست مصرف یک گالن شیر به تنهایی و بدون مصرف مواد غذایی دیگر 1920 میلی گرم سدیم به بدن وارد می کند این مقدار معادل 83 درصد از سدیم لازم برای استفاده در طول روز است علاوه بر آن با مصرف یک گالن شیر 80 گرم چربی اشباع شده به بدن وارد می شود این رقم معادل 400 درصد از چربی لازم برای بدن در طول روز است البته برخی از متخصصان معتقدند چربی اشباع ماده ای مغذی است که محدودیت خاصی برای مصرف آن در طول روز وجود ندارد .

 

کلسیم ماده ای مغذی است که بیشتر افراد با کمبود آن در بدن خود روبه رو هستند هر فرد بزرگسال باید درطول روز هزار میلی گرم کلسیم مصرف کند اما نوشیدن یک گالن شیر در روز حدود 4800 میلی گرم به بدن وارد می کند این مقدار کلسیم می تواند برای بدن خطرناک باشد متخصصان معتقدند مردان و زنان 19 تا 50 ساله نباید بیش از 2500 میلی گرم کلسیم در طول روز مصرف کنند مصرف بیش از حد کلسیم می تواند موجب نارسایی کلیه یا ایجاد سنگ در آن شود .

کلسیم بیش از حد می تواند باعث بروز سرطان پروستات یا بیماری های قلبی شود البته به تحقیقات بیشتری دراین زمینه نیاز است در پژوهشی که انجام شده مشخص شدکه احتمال آسیب دیدن استخوان ها با مصرف بیش از حد شیر ممکن است .

از جمله مشکلات گوارشی که ممکن است برای شما بوجود آید : نفخ حالت تهوع و اسهال است نوشیدن 16 لیوان شیر در طول روز کار ساده ای هم نیست باید در طول روز به دفعات از شیر بنوشید و همه جا همراه خود داشته باشید و بنوشید .

در هفته ی اول که هفته ی آمادگی برای رژیم شیر است و محدودیت های کمتری در عادت های روزانه و همچنین فعالیت بدنی وجود دارد این هفته بدن شما باید متالولیسم خود را به تدریج با رژیم شیر تطبیق بدهد و شما نیز سبک زندگی خود را تغییر دهید .

صیح زود :  یک لیوان آب گرم به همراه آب نصف لیمو

صبحانه : یک لیوان شیر کم چرب به همراه یک تکه کیک موزی به همراه یک تکه  نان کوچک

ناهار: سالاد ماهی یا سالاد کاهو

بعد از ناهار: یک لیوان شیر پرچرب

شام : سبزی ها و توفو یا ماهی سرخ شده به همراه سبزیجات

هنگام خواب : یک لیوان شیر کم چرب به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه

این ها مواد غذایی بودند که در هفته ی اول می توانید مصرف کنید یا می توانید از این مواد جایگزین استفاده کنید :

سرکه ی سیب به جای آب لیمو

دارچین به جای زردچوبه

ماهی آزاد به جای سالمون

نخود بخارپز به جای توفو

پرتقال به جای نان

کوینوا به چای کیک موز

سالمون به جای املت

فلافل سبزی ها به جای سالاد

زمانی این رژیم می تواند مفید باشد که با ورزش همراه شود .در هفته ی اول بهتر است غذاهایتان را با استفاده روغن زیتون یا نارگیل سرخ کنید .

اگر به دنبال کسب نتیجه ی سریع تر در رژیم شیر هستید از شیری استفاده کنید که خامه گیری شده باشد شیر طبیعی گاو برای برخی از افراد به واسطه داشتن ترکیبات غیرقابل هضم در روده می تواند مشکل ساز شود شیرها ی خامه گیری شده یا شیری که مقدار کمی چربی دارد عموما برای مصرف همه مناسب و بدون مشکل است خوردن شیر هر چه بیشتر در رژیم شیر برای کاهش وزن بیشتر توصیه می شود .

در این رژیم به نکات زیر توجه کنید :

  • از خوردن نوشابه و آب گازدار حتی نوشابه های بدون قند باید خودداری کنید
  • آب کافی بخورید و خودتان را آماده ورزش نگه دارید
  • بعد از هر ورزش به بدنتان مهلت استراحت بدهید و شب به میزان 6 ساعت حتما بخوابید .
  • برای گرفتن این رژیم حتما با پزشک مشورت کنید و بعد شروع به رعایت آن کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *