Uncategorized @fa

رژیم لاغری ویت واچرز برای لاغری و تناسب اندام

باید بدانید که رژیم لاغری ویت واچرز بیش از 30 کشور جهان میلیون ها نفر عضو دارد ویت واچرز در اصل یک شرکت است که در سال 1963 میلادی به دست فردی ساکن بروکلین نیویورک به نام ژان نیدج تاسیس شد نیدچ در ابتدا هفته ای یک بار گروهی از دستان خود را کنار هم جمع می کرد تا با یکدیگر درباره ی راه ها ی کم کردن وزن صحبت کنند و امروزه به یک شرکت بین االمللی و همچنین به بزرگترین برنامه تجاری کاهش وزن در ایالات متحده تبدیل شده است و از طرف جامعه ی پزشکی هم تایید شده است برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با مقاله ی ما همراه شوید .

این رژیم چگونه کار می کند :

افرادی که این رژیم را دنبال می کنند در نوع غذا و یا فعالیت خود محدودیتی ندارند آن ها برای نظارت بر رژیم خود به صورت روزانه از یک سیستم امتیاز دهی استفاده می کنند و همین باعث می شود هر روز نسبت به فعالیت های مربوط به کاهش وزن خود احساس مسئولیت داشته باشند استفاده از سیستم امتیاز دهی به کاهش وزن افراد در بلند مدت منجر می شود مقدار امتیازات به چربی و پروتئین و قند موجود در غذا بستگی دارد هرقدر مقدار پروتئین بیشتر باشد امتیاز مربوط به آن کمتر است و با افزایش مقدار قند و چربی امتیاز غذای حاوی آن نیز بیشتر می شود و این یعنی کمتر می توان از آن غذا استفاده کرد .

به دلیل وجود امتیازات اعضای ویت واچرز رابه تغییر عادات رژیمی در جهت مصرف بیشتر میوه و سبزیجات گوشت بدون چربی و به طور کلی غذاهای دارای قند و چربی کمتر تشویق می کند .

برای مثال :

یک عدد تخم مرغ 2 امتیاز دارد

گوجه ی خرد شده پیاز و سبزیجات معطر امتیاز ندارد

پنیر چدار کم چرب 1 امتیاز دارد

روغن زیتون 1 امتیاز دارد

درست کردن یک املت پنیری با روغن زیتون و تخم مرغ و با گوجه فرنگی و پیاز و سبزیجات معطر 6 امتیاز دارد اگر امتیاز هدف در آن روز 30 باشد بعد از صرف این املت 24 امتیاز باقی می ماند .میزان این امتیازات به مقدار وزن فعلی فرد و مقداری که قصد کاهش آن را دارد وابسته است .

برای مثال شخصی که 70 کیلوگرم وزن دارد می تواند در روز بین 18 تا 23 امنیاز داشته باشد در مقابل امتیاز مجاز برای یک فرد 160 کیلوگرمی روزانه رقمی بین 23 تا 37 خواهد بود همچنین اعضای این رژیم می توانند با انجام فعالیت هایی مانند تمیز کردن خانه پیاده روی یا باغبانی امتیاز تناست کسب کنند هر فردی آزاد است که با روش خاص خود امتیاز روزانه را کسب کند اما بازه ی زمانی مهم است و نباید از این بازه ی زمانی فراتر برود .

وقتی که یک دوره ی ابتدایی کاهش وزن را گذاراندید وارد دوره ی حفظ وزن می شوید در این دوره 6 امنیاز اضافه می شود و باید همچنان حجم غذا و سطح فعالیت خود را زیر نظر داشته باشند بعد از 6 هفته فرد باید به تدریج میزان غذای خود را افزایش دهد تا در نهایت به وضعیتی برسد که کاهش وزن متوقف شده و افزایش وزن نیز اتفاق نیفتد .

در طول این مدت سنجش وزن را مرتب انجام دهید فرد باید توانسته باشد در این مدت در فاصله ی 900 گرم بیشتر یا کمتر از وزن هدف خود باقی بماند فرایند تثبیت وزن برای او کامل می شود و با عادت کردن به روند این دوره فرد می تواند وزن خود را ثابت نگه دارد .پزشکان می توانند این رژیم را به بیمارانی که مایل به کاهش وزن هستند استفاده و به عنوان یک توصیه ی موثر و مناسب مطرح کنند .

در این رژیم هیچ غذای مشخصی وجود ندارد و غذایی که می خورید کاملا عادی است .از باقی مانده ی غذاها برای وعده ی آینده ی خود استفاده می کنید می توانید به محل کار ببرید .وعده های غذایی را اندازه گیری کنید عادت کردن به وعده های درست و معین ممکن است کمی طول بکشد به جای اینکه چشمی مقدار غذا را تعیین کنید از یک ترازو استفاده کنید .

اگر گرسنه نیستید از خوردن وعده صرف نظر کنید لازم نیست حتما وعده ی میان وعده یا دسر خود را بخورید اگر سیر هستید از خوردن بپرهیزید .اگر هنوز گرسنه هستید سبزیجات بخورید برنامه ی مربوط به هر روز در این رژیم یک هفته ای به خوبی مشخص است و وجود تناسب بین وعده ها باعث می شود در طول روز خورد و خوراک متعادلی داشته باشید با این حال ممکن است در مواقعی هوس شیرینی کنید اگر خواستید اضافه بر سازمان غذا  بخورید از غذاهای صفر امنیاز استفاده کنید .

هر روز 6 لیوان آب بنوشید مقدار دقیق آن 1 لیتر و 700 سی سی آب در طول روز است سعی کنید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید .هر سه چهار ساعت یک بار غذا بخورید در عین حال سعی کنید 2 ساعت پیش از خواب چیزی نخورید .از نوشیدن قهوه  و  الکل هم پرهیز کنید .مدت زمان رژیم غذایی ویت واچرز یک هفته است و حداکثر وزنی که از دست میدهی تا یک کیلوگرم است

برای این رژیم مثلا می توانید صبحانه یک لیوان کوچک آب میوه غذاهای تهیه شده از غلات بدون شکر با شیر کم چرب به میزان مجاز روزانه و یک عدد موز خرد شده .

نهار : یک عدد سیب زمینی تنوری با پوست به اندازه ی متوسط و سالاد کلم کم چرب یک قاشق پر از پنیر رنده شده و سالاد سبز همراه با سس بدون روغن و چربی سیب .

شام : سینه ی مرغ گریل شده یا پخته شده همراه با بلغور آب پز کاهو آب لیمو و گاهی گوشت سمولینای بخار پز و بروکلی و کلم بخار پز هلوی کنسرو شده در آب هلو همراه با یک بستنی کم چرب .

میان وعده : شیر بدون چربی 3 میلی لیتر یک کاسه ماست کم چرب یک مشت کوچک پسته .

رویکرد متعادل این رژیم به کاهش وزن و برنامه ی غذایی سالم موجب کاهش وزن پایدار و سالم خواهد شد ایده ی این برنامه کاهش وزن با ایجاد کسری کالری با استفاده از سیستم نقطه ای به عنوان چهارچوب می باشد شما تا زمانی که به نقطه ی هدف نرسیده اید می توانید هرآنچه می خواهید بخورید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *