لاغری موضعی

عوارض مزوتراپی لاغری شکم که نمی دانید !

عوارض مزوتراپی لاغری شکم چیست؟ اگر بخواهیم منصفانه تکنیک مزوتراپی لاغری را قضاوت کنیم باید بگیم که خطرات مزوتراپی بسیار کم است و تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از درمان گزارش نشده است. به نظر می رسد خطرات در مناطقی که دستورالعمل های پزشکی آرام تر هستند و زمانی که یک متخصص آموزش دیده درمان را انجام نمی دهد، شایع تر است.در این مقاله از کلنیک رسپینا به بررسی کامل این مطلب می پردازیم.

عوارض مزوتراپی لاغری شکم رابطه مستقیم با داروها

مزوتراپی و داروهای ضد چاقی به تدریج در سراسر جهان برای اهداف کانتورینگ بدن و کاهش وزن و کاهش سایز محبوبیت پیدا می کنند. اثرات نامطلوب آنها متفاوت است، اما تمایل به نادیده گرفتن آنها وجود دارد.کولیت ایسکمیک یکی از شایع ترین بیماری های مرتبط با اختلالات عروق خونی غیر انسدادی است. با این حال، هیچ گزارش موردی در مورد عوارض جانبی ناشی از مزوتراپی فقط یا همراه با داروهای ضد چاقی گزارش نشده است. ما در مورد یک مورد جالب کولیت ایسکمیک پس از مزوتراپی همراه با داروهای ضد چاقی در یک زن 39 ساله که هیچ فاکتور خطری نداشت گزارش می‌کنیم.مانند هر روشی که با هدف تغییر ظاهر شما انجام می شود، خطراتی نیز وجود دارد و احتمال بروز عوارض نیز وجود دارد. در حالی که عوارض جانبی نادر و ناچیز هستند، هنوز بسیار مهم است که قبل از انجام درمان مزوتراپی، آنها را در نظر بگیرید.

انواع عوارض مزوتراپی لاغری

  • خطر اصلی مرتبط با مزوتراپی، ابتلا به عفونت شدید پوستی است، اما در صورتی که این روش در محیطی ناپاک انجام شود، شایع تر است. به طور کلی، عوارض جانبی بسیار کمتر جدی و بسیار نادر هستند.اگر آستانه درد پایینی دارید، ممکن است یک بی حس کننده موضعی برای شما تجویز شود که به منظور بی حسی روی پوست اعمال می شود. اگر داروی بیهوشی به شما داده نشود، ممکن است در هنگام تزریق، درد یا ناراحتی کمی احساس کنید.
  • یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی تزریق واقعی، احساس سوزش است. این به طور کلی نتیجه کار مواد برای از بین بردن چربی است. این یک عارضه جانبی نسبتا شایع و کوتاه مدت در طول درمان است و جدی تلقی نمی شود، اما اگر اصلاً نگران هستید، فوراً پزشک خود را آگاه کنید. علاوه بر این، ممکن است در ناحیه‌ای که مزوتراپی در آن انجام شده است، احساس بی‌حسی داشته باشید، اما این حالت باید طی دو هفته پس از عمل کاهش یابد.

عوارض جانبی رایج مزوتراپی لاغری شکم

عوارض جانبی شایع‌تر ناشی از مزوتراپی شامل ظاهر کبودی و تورم در محلی است که درمان انجام شده است. همچنین ممکن است کمی خارش را در این مکان‌ها تجربه کنید، اما باید کمتر از یک روز طول بکشد.

عوارض جانبی کبودی در مناطقی که تزریق انجام شده است ظاهر می شود. برای کاهش این مشکل، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که کرم‌های خاصی را روی آن ناحیه بمالید، اما از کرم‌هایی که توصیه نشده است استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

علاوه بر استفاده از کرم‌ها، باید در چند روز اول بعد از عمل، لباس‌های گشاد نیز بپوشید و از بازگشت فوری به فعالیت‌های شدید مانند ورزش‌های قلبی عروقی یا وزنه‌برداری خودداری کنید. بسیار مهم است که توصیه های پزشک خود را برای از بین بردن سریع کبودی دنبال کنید، زیرا تا زمانی که کبودی از بین نرود، نمی توانید تحت درمان های مزوتراپی بعدی قرار بگیرید.

دیگر عارضه جانبی رایج تورم نیز اغلب در محل هایی که تزریق انجام شده است وجود دارد. تورم به احتمال زیاد به صورت برجستگی های کوچک و برجسته دیده می شود و لمس آنها نباید دردناک باشد. این توده ها باید ظرف چند روز فروکش کنند.اگر بعد از درمان مزوتراپی خود اصلاً نگران هستید، باید در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که عوارض جانبی مضری ندارید.

مزوتراپی لاغری چیست؟

در حال حاضر، مطالعات علمی دقیقی برای اثبات ایمنی و اثربخشی مزوتراپی به عنوان درمانی برای کاهش چربی وجود ندارد. مزوتراپی در واقع برای بسیاری از مسائل دیگر مانند ریزش مو و مدیریت درد و موارد دیگر استفاده می شود.مزوتراپی شامل تزریق مقادیر میکروسکوپی از انواع عوامل دارویی، عصاره گیاهان، عوامل هومیوپاتی و ویتامین ها به مزودرم است که لایه چربی و بافت زیر پوست شما است.

بر اساس نیاز خاص شما، پزشک ممکن است فرمول سفارشی را برای درمان شما انتخاب کند.یک روش مزوتراپی بدون سوزن نیز وجود دارد که کاملاً غیر تهاجمی است و از فناوری اولتراسوند برای فشار دادن مواد به زیر پوست شما استفاده می کند.

هیچ بیهوشی وجود ندارد، اگرچه در صورت درخواست در نواحی تحت درمان ارائه می شود.داروهای تزریقی سلول های چربی را می شکنند که بدن به طور طبیعی بعداً به عنوان ضایعات آن ها را دفع می کند.

مزوتراپی می تواند چربی های ناخواسته روی صورت، چانه، گردن، بازوها، کمر، باسن، ران ها و پاها را درمان کند. همچنین ادعا می شود که مزوتراپی می تواند چین و چروک را درمان کند.

آیا مزوتراپی عوارضی برای کاهش چربی دارد؟

ممکن است پس از یک جلسه مزوتراپی، درد، قرمزی، کبودی و تورم در نواحی تحت درمان را تجربه کنید. اینها معمولاً در عرض چند روز فروکش می کنند.در موارد نادر، خطر واکنش آلرژیک به ترکیبات تزریقی نیز وجود دارد که ممکن است شدید باشد.

آیا بعد از انجام مزوتراپی دستورالعملی برای کاهش چربی وجود دارد؟

این درمان هیچ دستورالعمل دقیقی ندارد.

برای کاهش چربی به چند جلسه مزوتراپی نیاز دارم؟

تعداد درمان های مورد نیاز از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، زیرا به بدن بیمار بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است نتایج را پس از یک جلسه درمان ببینند، برای برخی دیگر ممکن است چهار تا پنج جلسه طول بکشد.

ریکاوری بعد از یک جلسه مزوتراپی برای کاهش چربی چقدر طول می کشد؟

این روش حدود 30 دقیقه طول می کشد و نیازی به آمادگی یا زمان بهبودی ندارد.می توانید بلافاصله پس از یک جلسه به کار خود بپیوندید.

آیا من یک کاندید ایده آل برای مزوتراپی برای کاهش چربی هستم؟

اگر سالم هستید و دارای چربی های برآمده هستید که به ورزش و رژیم غذایی مناسب پاسخ نمی دهد، کاندیدای ایده آل برای مزوتراپی هستید.

مزوتراپی لاغری برای شما توصیه نمی شود اگر:

چاق هستند

سابقه سرطان، مشکلات تیروئید، دیابت، بیماری قلبی، اختلالات سیستم ایمنی و گردش خون دارندایمپلنت های فعال مانند ضربان ساز، دفیبریلاتور، کاشت حلزون یا پمپ دیابت داشته باشید.مزوتراپی بدون سوزن برای بیماران صرعی و بیماران دارای ایمپلنت فعال توصیه نمی شود. همچنین برای درمان پوست شل یا آویزان موثر نیست.

آیا نتایج مزوتراپی برای کاهش چربی دائمی است؟

نتایج در مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند دائمی در نظر گرفته می شوند. با این حال، اگر وزن خود را حفظ نکنید، به احتمال زیاد چربی در نواحی دیگری که ممکن است چندان جذاب نباشند شروع به انباشته شدن خواهد کرد.یک رژیم غذایی معقول همراه با سطح ثابتی از فعالیت بدنی که شامل ورزش می شود، نتایج مطلوب دائمی را تضمین می کند.

حرف آخر

در نهایت روش مزوتراپی لاغری شکم و پهلو هیچ عوارضی ندارد ریسک پایین این روش در مقابل خروجی که می دهد از نظر لاغری و کاهش سایز در مقابل روش های جراحی و تهاجمی بسیار بسیار پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *