پوست و جوانسازی و زيبايی

تزریق ژل زانو + بررسی مزایا و معایب و همچنین قیمت

تزریق ژل زانو چیست؟ و واقعا کارایی دارد یا خیر؟ در این مقاله از کلینیک رسپینا به بررسی کامل فوائد و معایب و همچنین روش کار این تکنیک می پردازیم.زانوها یکی از مفاصلی هستند که اغلب تحت تاثیر آرتروز قرار می گیرند.

برای مشاوره در زمینه تزریق ژل زانو و همچنین اطلاع از قیمت

در حالی که انحطاط زانو دلایل احتمالی زیادی دارد، یکی از شایع ترین آنها ناشی از آرتروز است. این منجر به تجزیه غضروف در زانو می شود که می تواند منجر به افزایش درد در هنگام حرکت استخوان روی استخوان شود. این درد می تواند تا حد زیادی حرکت را مختل کند و در نتیجه منجر به کاهش کیفیت زندگی شود. خوشبختانه، گزینه های متعددی برای درمان زانو درد ناشی از آرتروز وجود دارد.

تزریق اسید هیالورونیک برای درمان زانو درد ناشی از استئوآرتریت (OA) در بیمارانی که قبلاً با مسکن‌ها (مانند استامینوفن) و سایر درمان‌هایی که به خوبی جواب نداده‌اند، استفاده می‌شود.اسید هیالورونیک شبیه به ماده ای است که به طور طبیعی در مفاصل وجود دارد. این ماده مانند یک روان کننده و ضربه گیر در مفاصل عمل می کند و به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کند.این دارو فقط باید توسط یا تحت نظارت فوری پزشک شما تجویز شود.

در حالی که درمان‌ها می‌توانند به شدت آرتریت زمینه‌ای بستگی داشته باشند، این درمان‌ها معمولاً با درمان‌های محافظه‌کارانه شروع می‌شوند و سپس به درمان‌های تهاجمی‌تر برای درد مقاوم می‌رسند. یکی از این گزینه ها برای تسکین، تزریق اسید هیالورونیک است. در صورت موفقیت آمیز بودن، این تزریق ها می توانند عملکرد را بهبود بخشند، درد را کاهش دهند و امیدواریم جراحی تعویض زانو را به تعویق بیاندازند یا از آن جلوگیری کنند.

اسید هیالورونیک یا مکمل ویسکوز، یک سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان آرتروز زانو است. هیلورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در مفاصل وجود دارد و به عنوان روان کننده و ضربه گیر عمل می کند. ایده پشت این تزریق ها این است که به طور موقت عملکرد طبیعی زانو را با تزریق ماده ای که باعث ایجاد بالش می شود و تماس استخوان به استخوان را کاهش می دهد، بازیابی می کند.

پاسخ های فردی متفاوت است، اما بسیاری از بیماران ماه ها، اگر نه به طور بالقوه یک سال یا بیشتر، تسکین می یابند. هنگامی که درد زانو ناشی از آرتروز شما به درمان های محافظه کارانه مانند فیزیوتراپی یا مسکن های ساده مانند NSAID ها پاسخ نداد، با ارائه دهنده خود در مورد ارزیابی برای این درمان صحبت کنید.

در صورت تزریق ژل زانو چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

مکمل ویسکوز زانو معمولاً یک روش سریع است که می تواند در یک محیط کلینیک انجام شود. این تزریق ها فقط باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط انجام شود. در Cahaba Pain، ابتدا شما، سوابق پزشکی، تصویربرداری و علائم درد را ارزیابی می‌کنیم تا سایر علل زانو درد را رد کنیم و اطمینان حاصل کنیم که احتمالاً از تزریق ژل تسکین خواهید یافت. پس از انجام این کار، شما به روز عمل خود خواهید رسید. پس از آماده سازی زانو به صورت استریل، پزشک با استفاده از مقدار کمی بی حس کننده موضعی، مفصل زانو را بی حس می کند. بسته به آناتومی مفصل زانو و میزان آرتریت، ممکن است از اشعه ایکس یا اولتراسوند برای هدایت یک سوزن کوچک به داخل مفصل زانو استفاده شود. پس از وارد شدن مفصل، ژل به آرامی با فشار ملایم داده می شود. پس از آن، سوزن برداشته می شود و یک نوار کمکی کوچک روی محل تزریق اعمال می شود. از آنجایی که تنها به مقدار کمی بی حسی موضعی نیاز است، برای این روش نیازی به آرام بخش IV یا راننده ندارید.

بعد از تزریق زانو چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

بسته به نوع ژل مورد استفاده، ممکن است بلافاصله احساس تسکین کنید و در صورت نیاز می توانید تزریق را تکرار کنید، یا ممکن است برای بهترین تسکین طولانی مدت به یک سری کوتاه از تزریق های متعدد نیاز داشته باشید. مانند همه روش‌ها، خطر خونریزی، عفونت یا آسیب به مفصل زانو وجود دارد. با این حال، اینها خطرات نادری هستند و شایع ترین عارضه جانبی درد خفیف پس از عمل است که در عرض چند روز بهبود می یابد. اکثر بیماران می توانند در عرض 24 ساعت پس از تزریق به فعالیت عادی برگردند و از تسکین درد ناشی از آن لذت ببرند.

در کلینیک رسپینا، ما متعهد به کاهش درد شما و بهبود کیفیت کلی زندگی شما هستیم. اگر می‌خواهید در مورد درمان‌های زانو درد از جمله تزریق ژل زانو صحبت کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید و ما خوشحال می‌شویم که یک قرار ملاقات برای بحث در مورد برنامه درمانی شما تعیین کنیم.

تحقیقات نشان می دهد که بین 70 تا 80 درصد از بیمارانی که تزریق ژل به زانو داده می شود، در نتیجه کاهش درد یا بهبود عملکرد را تجربه می کنند و همچنین برخی از افراد پس از تزریق احساس بهتری دارند و برخی دیگر کاملاً مشخص نیست.هنگامی که تزریق ها برای کاهش درد و بهبود عملکرد کار می کنند، هنوز پیشرفت بیماری را متوقف نمی کنند. تزریق هیالورونات به زانو می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، اما نمی توانند علت زمینه ای آرتروز شما را تغییر دهند.

برای کسانی که از تزریق هیالورونات زانو تسکین می یابند، نتایج بین 4 تا 12 هفته پس از اولین تزریق ظاهر می شود. تسکین شما می تواند تا شش ماه ادامه داشته باشد و برخی افراد حتی برای مدت طولانی تری از آن سود می برند.

عوامل احتمالی موفقیت

افرادی که به نظر می رسد بهترین پاسخ را به تزریق هیالورونات زانو می دهند، وزن طبیعی دارند و فقط مراحل ابتدایی آرتروز را دارند. این تزریق ها در افرادی که مبتلا به آرتریت خفیف تا متوسط هستند مؤثرتر است. اگر به شدت اضافه وزن یا چاق هستید و آرتروز پیشرفته دارید، تزریق ها موثرتر هستند.

تزریق هیالورونات در افراد کمتر از 65 سال نیز موثرتر به نظر می رسد. اگر هرگز با تزریق هیالورونات یا استروئید درمان نکرده اید، کاندیدای بهتری نیز هستید.

فواید تزریق ژل به زانو

تزریق هیالورونات جایگزین مناسبی برای داروهای خوراکی است که می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد یا برای برخی افراد کاملا بی اثر باشد. اگر آرتریت شما پاسخ داد، تزریق‌ها راه‌حلی بسیار واقعی را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا جراحی را به تأخیر بیندازید یا به شما امکان می‌دهد تا زمانی که منتظر جراحی هستید تا درد آرتریت خود را برطرف کند، درد کمتری احساس کنید.

برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که تزریق‌ها می‌توانند بدن شما را تشویق کنند تا مقدار بیشتری از این ماده را به طور طبیعی تولید کند، که تنها به حفظ سلامت غضروف‌ها و حفظ عملکرد زانو کمک می‌کند.

دیدگاهی در مورد “تزریق ژل زانو + بررسی مزایا و معایب و همچنین قیمت

  1. جهانبخش گفت:

    کجا این کار تزریق را انجام میدهند هزینه اش چقدر هست درد زانو بیچاره شدم

    1. mehdi mehdi گفت:

      سلام محبت کنید با شماره کلینیک تماس بگیرید 09015556252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *