تریفالا از ان دست گیاهان کمتر شناخته شده است این گیاه بیش از هزار سال است که به عنوان یک داروی درمانی استفاده می شود.تریفالا از دوران باستان در طب سنتی آیورودا به عنوان یک درمان چند منظوره برای علائمی از بیماری های معده تا پوسیدگی های دندانی مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین اعتقاد بر این است که باعث افزایش طول عمر و سلامت کلی می شود.این یک داروی چند گیاه است ، به این معنی که از چندین گیاه دارویی مختلف تشکیل شده است. فرمولاسیون های چند گیاهی در طب آیورودا ، یک سیستم سنتی که بر پیشگیری از بیماری و ارتقا سلامت تأکید دارد ، مورد استفاده همه قرار می گیرد.

رسیدن به کاهش سایز کل بدن بدون جراحی و عوارض فقط با یک کلیک.

تریفالا – هاریتاکی :

باید بدانید که هارتایکی یا هلیله ی سیاه یک درخت دارویی است که در سراسر خاورمیانه ، هند ، چین رشد می کند. این گیاه در آیورودا با نام هاریتاکیشناخته می شود ، جایی که از میوه کوچک و سبز درخت ترمینالیا به عنوان دارو استفاده می شود. این یکی از اجزای اصلی تریفالا است. از زمان های بسیار قدیم به عنوان درمانی برای تعدادی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، آسم ، زخم ها و بیماری های معده استفاده می شود.

هاریتاکی حاوی مواد شیمیایی مانند ترپن ها ، پلی فنول ها ، آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است که همگی دارای مزایای قدرتمندی برای سلامتی هستند. بررسی ها نشان داده است که هاریاتاکی دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. علاوه بر این ، از داروی هاریتاکی در داروهای آیورودا برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده می شود. مطالعات حیوانی نشان داده است که درمان با هاریتاکی باعث افزایش زمان انتقال روده می شود ، که می تواند به رفع یبوست کمک کند.

تریفالا- آملا :

خوب است بدانید که این گیاه که همان انگور فرنگی هندی است، نقش مهمی در طب آیورودا دارد. این یکی از قدیمی ترین میوه های خوراکی شناخته شده در هند است. آملا میوه خوراکی یک درخت کوچک تا متوسط ​​است که در سراسر هند رشد می کند. آملا طعم ترش ، تیز و بافتی الیافی دارند به همین دلیل ، انگور فرنگی هندی اغلب ترشی می اندازند، در شربت قند خیس می شوند و یا پخته می شوند تا طعم و مزه آنها بهتر شود.

از انگور فرنگی هندی و عصاره آن در داروی آیورودا برای درمان علائمی مانند یبوست و همچنین در پیشگیری از سرطان استفاده می شود. انگور فرنگی هندی بسیار مقوی و سرشار از ویتامین سی ، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمندی مانند فنل ها ، تانن ها ، اسید فیلبلیک ، روتین ، کورکومینوئیدها و آمبلیکول هستند.

تریفالا – بیب هیتاکی :

بیب هیتاکی درخت بزرگی است که به طور معمول در جنوب شرقی آسیا رشد می کند جایی که از میوه درخت به عنوان درمان بیماری های شایع مانند عفونت های باکتریایی و ویروسی استفاده می شود. حاوی تانن ها ، اسید الاژیک ، اسید گالیک ، لیگنان ها و فلاون ها ، همراه با بسیاری از ترکیبات گیاهی قدرتمند دیگر است که تصور می شود مسئول کیفیت دارویی آن هستند.

این داروی گیاهی قوی کاربردهای گوناگونی دارد و ممکن است به درمان طیف وسیعی از مسائل پزشکی کمک می کند در یک بررسی ، پانصد میلی گرم به طور قابل توجهی سطح اسید اوریک را در بیماران مبتلا به نقرس کاهش داد ، یک بیماری التهابی که با تجمع اسید اوریک در بدن مشخص می شود بیب هیتاکی همچنین معمولاً در داروی آیورودا برای درمان دیابت و تنظیم بی نظمی قند خون استفاده می شود. این بدان دلیل است که بیب هیتاکی سرشار از اسید گالیک و اسید الاژیک است ، دو ماده شیمیایی گیاهی که اثرات مفیدی بر سطح قند خون ، حساسیت به انسولین و وزن بدن دارند. این مواد شیمیایی گیاهی به ترشح انسولین از لوزالمعده کمک می کند و نشان داده شده است که قند خون بالا را کاهش می دهد و مقاومت به انسولین را در مطالعات حیوانی بهبود می بخشد.

مزایای تریفالا :

خوب است توجه داشته باشید که تریفالا به عنوان درمانی برای تعدادی از بیماری های شایع و راه پیشگیری از بیماری های مزمن استفاده می شود. تریفالا دارای خواص ضد التهابی است .تریفالا حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است که عملکردهای محافظتی را در بدن انجام می دهند. این شامل ویتامین سی ، فلاونوئیدها، پلی فنولها، تانین و ساپونین، همراه با دیگر ترکیبات گیاهی قوی این ترکیبات به مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. ثابت شده است که رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان خطر بیماری های قلبی ، برخی سرطان ها ، دیابت و پیری زودرس را کاهش می دهد. بررسی ها نشان داده است که مکمل با آنتی اکسیدان ها ممکن است فوایدی نیز داشته باشد ، از جمله محافظت در برابر بیماری های قلبی ، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش التهاب . همچنین برای محافظت از دندان ها گزینه ی مناسبی است .

تریفالا از چند طریق ممکن است برای سلامت دندان مفید باشد. تریفالا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند به جلوگیری از تشکیل پلاک ، دلیل شایع ایجاد پوسیدگی و التهاب لثه کمک کند. یک مطالعه بر روی چند کودک نشان داد که شستشو با دهانشویه حاوی عصاره تریفالا باعث کاهش تجمع پلاک ، التهاب لثه و رشد باکتری در دهان می شود تریفالا برای کاهش وزن و لاغری عالی است . برخی مطالعات نشان داده اند که تریفالا ممکن است به کاهش چربی ، به ویژه در ناحیه شکم کمک می کند در یک مطالعه ، موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب همراه با تریفالا تغذیه می کردند ، در مقایسه با موشهایی که از مکمل تریفالا استفاده نکردند ، کاهش قابل توجهی در وزن بدن ، انرژی دریافتی و چربی بدن داشتند.تریفالا یک ملین است . تریفالا از دوران باستان به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده می شده است. این یک گزینه جایگزین برای ملین های بدون نسخه است و اثربخشی آن در چندین تحقیق نشان داده شده است. در یک مطالعه ، بیماران تحت درمان با ملین حاوی پوسته اسفرزه ، عصاره سنا و تری فالا بهبود چشمگیری در علائم یبوست ، از جمله کاهش فشار و تخلیه کامل تر داشتند.در مطالعه ای دیگر در بیماران مبتلا به اختلالات دستگاه گوارش ، تریفالا باعث کاهش یبوست ، درد شکم و نفخ شکم و بهبود حرکات روده شد.

معایب تریفالا :

تریفالا با توجه به خواص بی نظیری که دارد ممکن است مشکلاتی هم ایجاد کند مثلا به دلیل اثرات ملین طبیعی، ممکن است باعث اسهال و ناراحتی شکمی،  به خصوص در دوزهای بالا شود برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود و نباید آن را برای کودکان تجویز کنید. هیچ مطالعه علمی در مورد استفاده از تری فالا در این افراد وجود ندارد ، و ایمنی آن را نمی توان تضمین کرد.علاوه بر این ، ممکن است با برخی از داروها از جمله داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد و یا اثر بخشی آنها را کاهش دهد.انگور فرنگی هندی، یکی از اجزای اصلی تری فالا ، ممکن است خطر خونریزی و کبودی را در افراد خاص افزایش دهد و برای افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند ، ایمن نباشد.به همین دلایل، مهم است که قبل از استفاده از تریفالا یا هر مکمل دیگری با پزشک خود مشورت کنید.همیشه این توصیه را مد نظر داشته باشید که برای شروع مصرف مکمل ها یا داروهای گیاهی باید با پزشک تان مشورت کنید بعد اقدام به مصرف کنید .

رسیدن به کاهش سایز کل بدن بدون جراحی و عوارض فقط با یک کلیک.