بیماری های خود ایمنی به معنای از کار افتادگی سیستم ایمنی بدن است. بدین صورت که این سیستم قادر به تشخیص عوامل مضر خارجی نیست و به علت فراموشی، به خود آسیب می رساند. از جمله این بیماریها التهاب شبه روماتیسم مفصل التهاب پوستی، تصلب جانبی آمیوتروفیایی، تصلب متعدد و ضعف مزمن هستند.

بیماری التهاب مفصل

افراد دارای گروه خون O بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری های مفصلی هستند. این گروه خونی قدرت سازگاری چندانی با محیط اطراف ندارند و لکتین بسیاری از مواد غذایی، همچون غلات و انواع سیب زمینی، در مفاصل ایشان التهاب ایجاد می کند. سالها پیش پدرم متوجه شد که تعداد زیادی از افراد گروه خونی O مستعد ابتلا به نوعی التهاب مفصلی هستند که باعث خرابی مفاصل استخوانی آنان می شود. این نوع بیماری خصوصا در میان سالمندان گروه خونی و بسیار رایج بود.

گروه خون A با مشکل ورم مفاصل روبه رو هستند که اکثرا بسیار دردناک است. بیشتر بیماران من که دچار ناراحتیهای التهاب مزمن مفاصل هستند، دارای گروه خون A هستند. دلیل آن شاید توان سیستم ایمنی بدن ایشان و ارتباط آن با لکتینهای مخصوص A باشد. در آزمایشات انجام شده و تزریق لکتینهای A بر روی حیوانات، التهابات مفصلی در آنها پیشرفت کرد که به نظر می رسد عامل مؤثر فشارهای عصبی است. پژوهشها نشان می دهد افرادی که دچار بیماری التهاب مزمن مفاصل می شوند، به ظاهر کاملا تحت کنترل، اما از نظر عاطفی کم طاقت هستند، عدم سازگاری مکانیزم بدن این ااشخاص در مقابل فشارهای زندگی باعث چیرگی سریعتر بیماری خواهد شد. اطلاعات ما درباره عوامل تنش زا و توانایی تسلط بر نفس گروه خونی A، علت بروز چنین بیماریهایی را توجیه می کند. بنابراین بهترین راه حل برای جلوگیری از بیماری التهاب مزمن مفصلی در این افراد انجام تمرینات آرام بخش روزانه و ورزشهای مزبور است.

ضعف مزمن

بیماری

در سالهای اخیر بیماران زیادی را معالجه کردم که به بیماری ضعف مزمن دچار بودند. علایم اولیه این بیماری، خستگی مفرط است و سپس درد ماهیچه ها و مفاصل، گلو درد، مشکلات گوارشی، انواع آلرژی و حساسیتهای شیمیایی ظهور می کرد. پس از تحقیقات و معالجات بالینی به نکته مهمی دست یافتم: به عقیده من ضعف مزمن بیماری خود ایمنی نبود، بلکه به کبد مربوط می شد. اگرچه عامل ایجادکننده آن نوعی ویروس و یا بیماری خود ایمنی به نظر می آید، اما علت اصلی کم کاری و یا بروز اشکالی در کارایی کبد است. به بیان دیگر کبد توان زهر زدایی مواد شیمیایی را ندارد، چون فقط در این صورت شروع به تأثیرگذاری در سایر سیستمها از جمله سیستم گوارشی و یا ماهیچه ها خواهد کرد.

همچنین به این نتیجه رسیدم که دارندگان گروه خون O علاوه بر رعایت رژیم غذایی با مصرف مکمل های شیرین بیان و پتاسیم بر این نوع بیماری غلبه خواهند کرد. شیرین بیان اثرات مثبت فراوانی در بدن ایجاد می کند، اما خاصیت آن در مورد کبد بی نظیر است. این گیاه دارویی باعث کارایی مجرای صفراوی (مجاری اصلی درون کبد ) می شود و چون عمل زهرزدایی بهتر انجام می پذیرد، تأثیر آن در کلیه ها و قند خون باعث افزایش انرژی و بهبود بیمار خواهد شد. ورزشهای ارائه شده برای گروههای خونی نیز در تسریع فعالیتهای بدنی و معالجه بیماری مؤثر است. با این همه، ذکر این نکته را ضروری می دانم که بدون مشورت با پزشک خود از مکمل شیرین بیان استفاده نکنید.

مورد بیماری: ضعف مزمن

یکی از همکاران پزشک من ضمن تماس اعلام کرد که کلیه تلاشهای او برای معالجه بیمارش ناکام مانده است و با وجود اینکه چندان مطمئن نیست، اما در نظر دارد به روش ابداعی من و با استفاده از رژیم غذایی گروه خون او را تحت درمان قرار دهد. بیماری کارین بسیار حاد می نمود. او در تمام عمر از ضعف عمومی رنج می برد. کارین از دوران نوجوانی دوازده ساعت می خوابید و علاوه بر آن دایم در حال چرت زدن بود. در طول هفت سال گذشته قادر به انجام هیچ کاری نبود و عملا شغلی نداشت. علاوه بر این، گردن، شانه ها و پشت درد آزاردهنده ای او را رنج می داد که گاه با سردرد توأم بود و رنجورترش می ساخت. اخیرا حملات عصبی و تپش قلب نیز پیدا کرده بود. احساس می کرد تمام بدن او در حال از هم پاشیدگی است. اگرچه کارین زن مرفهی بود، اما تمام دارایی اش صرف معالجه و هزینه های درمان شده و به بیش از پنجاه دکتر مراجعه کرده بود.

همکار من برای اولین بار از روش درمانی من بهره گرفت و برنامه رژیم غذایی، ورزش و استفاده از انواع مکمل ها را آغاز کرد. او و بیمارش فقط در عرض یک هفته با تعجب به نتایج آن بردند. پس از گذشت چند هفته کلیه علایم بیماری از بین رفت و کارین پس از سالها انرژی خود را دوباره به دست آورد. دکتر پرنتيس در نامه ای توضیح می دهد: کارین انسانی جدید است و مانند یک ساعت کار می کند. او به دقت و مو به مو برنامه غذایی گروه خونش را اجرا می نماید و در حال حاضر بلاوقفه چهارده ساعت در روز کار می کند. احساس نشاط و سلامت می کند و بسیار سپاسگزار است.