شاید برایتان سوال پیش بیاید که پائودارکو چیست و چه خواصی برای بدن و سلامت بدن ما دارد . باید بدانید که پائودارکو نوعی چای گیاهی محسوب می‌شود که از پوسته داخلی درختان همیشه سبز تاببوا تهیه می شود پائودارکو یک مکمل غذایی است که از پوست داخلی چندین گونه از درختان ساخته شده است که در آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کنند مدت هاست که برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک مکمل ، برای کاهش التهاب و ترویج کاهش وزن  استفاده می شود .

پائودارکو و کاهش وزن :

پائودارکو

گفته شده که این گیاه می تواند در کاهش و زن و لاغر شدن کمک کند . بررسی ها  روی موش ها نشان می دهد که عصاره پائودارکو ، لیپاز پانکراس را مهار می کند ، آنزیمی که به بدن کمک می کند تا چربی های رژیم غذایی را هضم و جذب کند. جلوگیری از هضم چربی را کاهش می دهد، در نتیجه کالری قابل جذب کمتری دارد در یک بررسی دقیق موش هایی که با عصاره پائودارکو تغذیه شده بودند به طور قابل توجهی وزن خود را نسبت به افراد دارونما کاهش دادند.

به همین ترتیب ، در یک آزمایش در موش هایی که رژیم غذایی پرچربی داشتند ، عصاره در برابر افزایش وزن بدن محافظت می شود با این حال باید گفت  ، مشخص نیست که آیا عصاره پائودارکو برای جلوگیری از جذب چربی در رژیم غذایی در انسان موثر است. حتی در آن زمان ، جلوگیری از جذب چربی در رژیم غذایی می تواند عوارض جانبی زیادی ، از جمله لکه بینی روغنی روی لباس زیر ، حرکات روده ای فوری ، عدم توانایی در کنترل حرکات روده ، مدفوع شل و مدفوع چرب یا چرب ایجاد کند عصاره پائودارکو در حالی که آزمایش نشده است ، اگر جلوی جذب چربی در انسان را بگیرد ، ممکن است باعث این عوارض شود و خطرناک باشد .

پائودارکو و خواص آن:

پائودارکو

این گیاه حاوی خواص بی نظیری است که عبارتند از : درمان عفونت ها تحقیقات نشان می دهد که عصاره پائودارکو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است در حالی که مکانیسم دقیق ناشناخته باقی مانده است ، تصور می شود پائودارکو از فرآیندهای باکتری و قارچ برای تولید اکسیژن و انرژی جلوگیری می کند بررسی ها نشان داده که عصاره پائودارکو در برابر تعدادی از ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری محافظت می کند و همچنین ممکن است از رشد باکتری های عفونی در سیستم هضم شما جلوگیری کند.

به عنوان مثال ، مشخص شده است كه بتا لاپاكون باعث مهار و درمان استافیلوکوک مقاوم به متی سیلین می شود ، عفونتی كه كنترل آن بسیار دشوار است.این گیاه ممکن است التهاب را مهار کند اعتقاد بر این است که عصاره پائودآرکو از التهاب جلوگیری می کند. در حالی که سطح پایین التهاب مفید است ، تصور می شود که التهاب مزمن منجر به بیماری هایی مانند سرطان ، چاقی و بیماری های قلبی شود.

چندین مطالعه حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره پائودارکو از انتشار مواد شیمیایی خاصی که باعث پاسخ التهابی در بدن شما می شوند ، جلوگیری می کند این مکمل ممکن است به درمان بیماری های التهابی مانند آرتروز کمک کند ، که باعث تورم ، درد و سفتی در مفاصل شما می شود ، کمک کند د رکل این نتایج نشان می دهد که پائودارکو ممکن است به تسکین انواع شرایط التهابی کمک کند. با این حال ، مطالعات روی انسان قبل از توصیه مورد نیاز است.

پائودارکو را چگونه و به چه اندازه باید مصرف کنیم :

پائودارکو

خوب است بدانید که عصاره پائودارکو به صورت کپسول ، مایع و پودر موجود است ،معولا  دوتا سه  قاشق چای خوری در حدود ده تا پانزده گرم  به مدت پانزده دقیقه در آب جوشانده و سه بار در روز به عنوان چای مصرف می شود. اما ترکیبات مفیدی که تأثیرات آن را به پائودارکو می دهند ، در آب کمتر استخراج می شوند.عصاره های مایع پائودارکو انتخاب بهتری است زیرا با حل شدن پوست در الکل ، که بیشتر ترکیبات قوی آن را بیرون می کشد ، حاصل می شود.

جالب است بدانید که در یک مطالعه آزمایش لوله ای که اشکال مختلف پائودارکو را بررسی می کند ، عصاره مایع تنها شکلی است که از رشد تومور جلوگیری می کند تولیدکنندگان معمولاً مصرف یک الی دو میلی لیتر از عصاره مایع را سه  بار در روز توصیه می کنند.شما همچنین می توانید پائودارکو را به صورت کپسول خریداری کنید. دوز پیشنهادی آن دو الی چهار کپسول 500 میلی گرمی است که یک تا دو بار در روز مصرف می شود در حالی که اطلاعات دوز محدود باقی می ماند ، دوز مناسب ممکن است بسته به عواملی مانند سن و وزن متفاوت باشد.

پائودارکو – معایب و عوارض :

باید توجه داشته باشید که تحقیقات در مورد ایمنی طولانی مدت پائودارکو وجود ندارد و عمدتا ناشناخته است ، زیرا مطالعات در مورد عوارض جانبی آن بیشتر به حیوانات محدود می شود برخی از عوارضی که ممکن است به وجود بیاورد عبارتند از :حالت تهوع و استفراغ رقیق شدگی خون تغییر رنگ ادرار کم خونی و آسیب باروری از آنجا که عصاره پائودارکو ممکن است خون شما را رقیق کند ، در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون یا قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید ، از مصرف آن خودداری کنید توجه کنید که در صورت بارداری یا شیردهی مصرف پائودارکو نیز توصیه نمی شود علاوه بر این ، مهم است که اطمینان حاصل کنید محصول شما از یک تولید کننده معتبر است حتما توجه کنید که برای استفاده ازاین مکمل باید حتما با پزشک مشورت کرده و بااجازه ی پزشک تان مصرف شود در غیر این صورت میتواند برای سلامت شما بسیار خطرناک باشد .

باید بدانید که مطالعات لوله آزمایش و حیوانات نشان می دهد که این پوست به درمان برخی از عفونت ها کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد ، مطالعات در مورد انسان وجود ندارد بنابراین ، اثر و ایمنی عصاره پائودارکو تا حد زیادی ناشناخته مانده است به همین دلیل توصیه ما به شما این است که حتما برای استفاده با پزشک مشورت کنید و خودسرانه اقدام به مصرف این گیاه نکنید .