از خواص عسل هر اندازه بگوییم کم است و همه می دانید که چه خواص بی نظیری برای همه ی اندام ها وسلامت ان ها دارد اما راجع به عسل مانکا این عسل در استرالیا و نیوزیلند توسط زنبورهایی ساخته می شود که درخت بومی مانوکا را گرده افشانی می کنند. طرفداران می گویند این ماده می تواند عفونت زخم و سایر شرایط را درمان کند می دانید که عسل از آسیب های ناشی از باکتری محافظت می کند.

برخی از آنها همچنین تولید سلولهای ویژه ای را تقویت می کنند که می توانند بافت آسیب دیده در اثر عفونت را ترمیم کنند و عسل یک عمل ضد التهابی دارد که می تواند به سرعت درد و التهاب را تسکین دهد. باید بدانید که اما همه عسل ها یکسان نیستند. کیفیت ضد باکتری عسل به نوع عسل و همچنین زمان و نحوه برداشت آن بستگی دارد. بعضی از انواع ممکن است صد برابر بیشتر از انواع دیگر باشد.

برای کاهش سایز بدون جراحی و عوارض کلیک کنید.

عسل مانوکا و درمان گلودرد :

باید بدانید که خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی آن می تواند التهاب را کاهش داده و به باکتری های عامل درد حمله کند. عسل مانوکا نه تنها به باکتری های مضر حمله می کند ، بلکه برای تأثیری تسکین دهنده ، پوشش داخلی گلو را می پوشاند . علاوه بر این ، عسل مانوکا باکتریهای مضر دهانی را که باعث التهاب مخاط ، یک عارضه جانبی رایج پرتودرمانی و شیمی درمانی می شود ، کاهش می دهد. موکوزیت منجر به التهاب و زخم های دردناک غشاهای مخاطی مری و دستگاه گوارش می شود مدتی است که انواع مختلفی از عسل ها به عنوان سرکوب کننده های طبیعی سرفه معرفی می شوند. در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که عسل به اندازه یک داروی سرکوب کننده سرفه موثر است.

عسل مانوکا و درمان زخم معده:

می دانید که زخم معده یکی از بیماری های شایع است. آنها زخم هایی هستند که بر روی مخاط معده ایجاد می شوند و باعث درد معده، حالت تهوع و نفخ می شوند. هلیکوباکترپیلوری نوعی باکتری متداول است که مسئول اکثر زخم های معده است بررسیها نشان می دهد که عسل مانوکا می تواند به درمان زخم معده ناشی از هلیکوباکترپیلوری کمک کند.

عسل مانوکا و مواد تشکیل دهنده ی آن :

توجه کنید که پراکسید هیدروژن به بیشتر عسل ها کیفیت آنتی بیوتیکی می بخشد. اما برخی از انواع دیگر عسل از جمله عسل مانوکا ، مواد دیگری نیز با کیفیت ضد باکتری دارند.ماده اصلی ضد باکتری در عسل مانوکا متیل گلیوکسال است که ترکیبی است که در اکثر انواع عسل یافت می شود ، اما معمولاً فقط به مقدار کم است در عسل مانوکا ، از تبدیل یک ترکیب دیگر ، دی هیدروکسی استون حاصل می شود که با غلظت زیاد در شهد گلهای مانوکا یافت می شود. هر چه غلظت بیشتر باشد ، اثر آنتی بیوتیکی قوی تر است.

خواص بی نظیر عسل مانوکا :

این عسل خواص بسیاری دارد و به همین دلیل پرطرفدار است . از جمله خواص بی نظیراین عسل عبارتند از :

عسل مانوکا و بهبود سریعتر زخم ها :

می دانید که از قدیم از ، عسل برای درمان زخم ، سوختگی و جوش استفاده می شود جالب است بدانید که این عسل از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان گزینه ای برای درمان زخم مورد تأیید قرار گرفت. عسل خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی ارائه می دهد ، همه در حالی که محیط مرطوب زخم و مانع محافظتی را حفظ می کند ، از عفونت های میکروبی در زخم جلوگیری می کند.

مطالعات متعدد نشان داده است که عسل مانوکا می تواند باعث بهبودی زخم ، تقویت بازسازی بافت و حتی کاهش درد در بیماران مبتلا به سوختگی شود. علاوه بر این ، عسل مانوکا ممکن است به بهبود زخم های دیابتی کمک کند یک بررسی نشان داد که پانسمان زخم عسل مانوکا ، هنگامی که در ترکیب با درمان معمول زخم استفاده می شود ، زخم های دیابتی را به طور موثرتر از درمان معمولی به تنهایی بهبود می بخشد. یک بررسی یونانی نشان داد که ضایعات زخم عسل مانوکا باعث کاهش زمان بهبودی و ضد عفونی زخم در بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی می شود.

عسل مانوکا و سلامت دهان و دندان :

عسل مانوکا برای سلامت دهان بسیار مفید است برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ، مهم است که باکتریهای بد دهانی را که می توانند باعث تشکیل پلاک شوند ، به حداقل برسانید. همچنین مهم است که باکتریهای خوب دهانی را که مسئول سلامت دهان شما هستند کاملاً پاک نکنید.مطالعات نشان داده است که عسل مانوکا به باکتریهای مضر دهانی مرتبط با تشکیل پلاک ، التهاب لثه و پوسیدگی دندان حمله می کند.

در یک بررسی اثرات جویدن یا مکیدن عسل در کاهش پلاک و التهاب لثه بررسی شد بعد از سه وعده غذایی روزانه ، به شرکت کنندگان دستور داده شد که به مدت 10 دقیقه عسل را بجوند یا بمکند یا یک آدامس بدون قند بجوند. گروهی که عسل جویدن ، در مقایسه با کسانی که آدامس بدون قند جویدند ، کاهش قابل توجهی در پلاک و خونریزی لثه را نشان داد. ایده مصرف عسل برای سلامتی دهان و دندان ممکن است متناقض به نظر برسد ، زیرا احتمالاً به شما گفته شده است که مصرف بیش از حد شیرینی جات می تواند منجر به ایجاد پوسیدگی شود. با این حال ، برخلاف آب نبات و شکر تصفیه شده ، اثرات ضد باکتری قوی عسل مانوکا باعث می شود که در ایجاد پوسیدگی دندان موثر نباشد.

عسل مانوکا و درمان آکنه :

همانطور که می دانید آکنه معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می شود ، اما همچنین می تواند واکنش به رژیم غذایی نامناسب ، استرس یا رشد باکتری در منافذ مسدود شود. فعالیت ضد میکروبی عسل مانوکا ، هنگامی که در ترکیب با یک محصول پ هاش کم استفاده می شود ، اغلب برای مبارزه با آکنه به بازار عرضه می شود این عسل می تواند به شما کمک کند تا پوست شما از وجود باکتری خلاص شود ، که می تواند روند بهبود آکنه را تسریع کند. همچنین گفته می شود که عسل مانوکا با توجه به خواص ضد التهابی ، التهاب همراه با آکنه را کاهش می دهد.

معایب استفاده از عسل مانوکا :

این عسل نمی تواند مشکلی ایجاد کند شاید در بعضی از افراد مشکلی ایجاد کند .افرادی که نباید این عسل را مصرف کنند عبارتند از :افراد دیابتی کسانی که به عسل یا زنبورها حساسیت دارند و کودکان کمتر از 1سال همواره در مصرف عسل تعادل را رعایت کنید و به مقدار زیاد مصرف نکنید .

برای کاهش سایز بدون جراحی و عوارض کلیک کنید.