آنفولانزا و روش های درمان آن | آنفولانزا و مزایا و معایب واکسن آن (1)Reviewed by Mehdi kh on Mar 24Rating: 5.0

تقریبا می توان گفت بیشتر مااین بیماری را تجربه کرده ایم . و می دانیم که این بیماری چقدر عذاب دهنده است . برخی از علائم آنفولانزا عبارتند از تب، بدن درد، لرز، گلو درد، سردرد و سرفه. چیزی که داستان را بدتر می کند، این است که علائم به صورت ناگهانی و شدید ظاهر می شوند.

در حالی که اپیدمیولوژیست ها در درک علمی ویروس آنفولانزا به پیشرفت زیادی دست یافته اند، اما همچنان غیر ممکن است که پیش بینی کنیم آنفولانزای پیش رو دقیقا چه چیزی خواهد بود.

برای رهایی از اضافه وزن باما تماس بگیرید .

در چه جاهایی بیشتر در معرض ویروس آنفولانزا قرار می گیریم :

البته اولین مکان ها فرودگاه ها  و هواپیما ها می باشند اگر در فصل سرد سال به خصوص می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید باید بیشتر مواظب باشید.متاسفانه میکروب های زیادی در فرودگاه و هواپیما وجود دارد، حتی میکروب ها ممکن است از نقاط دیگر دنیا توسط مسافران به شما منتقل شود! پس اگر فکر مسافرت با هواپیما داشتید ضد عفونی کننده را فراموش نکنید.

مکان هایی که بسیار شلوغ هستند مانند  رستوران ها  می توانند به شیوع این بیماری کمک کنند . رستوران ها از مکان های پر رفت و آمد به حساب می آیند و تعداد زیادی از آنها در سراسر دنیا به علت آلودگی ها بسته می شوند.

مدیران رستوران ها و کسانی که به رستوران می روند باید خیلی مراقب باشند. علاوه بر آن کسی که برای شما غذا می آورد شاید عادت نداشته باشد مرتب دست هایش را بشوید، پس سعی کنید ضد عفونی کننده را همیشه به دنبال داشته باشید و البته به رستوران هایی مراجعه کنید که از سطح کیفیت بهداشت شان مطمئن هستید .

محل کار و ادارات : ما معمولا بیشتر روز خود را در اداره ها می گذرانید، پس جای تعجب نیست که این مکان را هم در لیست مکان های پر خطر قرار دهیم، مگر اینکه اداره ای کاملا ایزوله داشته باشید.

بازار و مراکز خرید جزء مکان های شلوغی هستند که به گسترش بیشتر این بیماری کمک می کنند . اگر برای خرید بیرون می روید غیر ممکن است که به مراکز بزرگ خرید سر نزنید و البته گاهی نیز باید به سراغ دستگاه خود پرداز می روید که پز از ویروس و باکتری است .

مطب پزشکان یکی از مکان هایی است که باید بسیار مراقب باشید .  معمولا برای اینکه مریض تر نشویم و یا به پزشک مراجعه کنیم، مجبوریم به مطب ها برویم. دیگران نیز همین فکر را دارند پس همگی دست به دست هم میکروب ها و ویروس هایمان را به مطب برده و با هم به اشتراک می گذاریم!

هر فرد بالغ در دقیقه تقریبا ۳۰ نقطه را با دست لمس می کند، حالا خودتان حساب کنید در مطب یک دکتر چه خبر است. مجلات، صندلی ها، خودکار ها و هر چه فکرش را بکنید ممکن است آلوده باشند.

از کجا متوجه شویم که به آنفولانزا دچار شده ایم ؟

شاید بسیاری از ما مخصوصا والدین علائم این بیماری را بشناسند ، اما شاید درست ندانید که مثلا کودکمان به آنفولانزا مبتلا شده یا بیماری دیگراست .باید بدانید که  فصل آنفولانزا با آمدن پاییز شروع می شود و تا اوایل بهار نیز ادامه دارد. با توجه به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، کودکان زیر دو سال بیشتر در خطر ابتلا به آنفولانزا هستند. دانستن نشانه های این بیماری کمکتان می کند هرچه سریعتر درمانی که کودک به آن نیاز دارد را مهیا کنید.

یکباره تب کردن :

خستگی و درد آنفولانزا معمولا همراه با تب شدید و درد خود را ناگهانی نشان می دهد. یک روز فرزندتان حالش کاملا خوب است و فردای همان روز دمای بدنش بالا است و اصلا حال خوشی ندارد. تب می تواند تا ۱۰۴ یا ۴۰ درجه سلسیوس بالا برود. با بالا رفتن تب کودک لرز را تجربه می کند، و انرژی اش را از دست می دهد. سردرد شایع است و در دو روز ابتدایی بیماری شدتش بالاست. درد شدید عضلانی مخصوصا در سه روز ابتدایی بیماری، نیز شایع است .

مشکلات تنفسی :

تب و درد خود را همان ابتدا نشان می دهند، در ادامه نشانه های تنفسی نیز ظهور می کنند. علاوه بر آب ریزش یا گرفتگی بینی، گلو درد، سرفه های خشک و ناراحتی قفسه سینه نیز هست. با اینکه علائم تنفسی می تواند نشان از سرماخوردگی نیز باشد، اما این نشانه ها در آنفولانزا شدیدتر هستند.

مشکلات گوارشی :

وقتی کودک نوپا مبتلا به آنفولانزا می شود، ممکن است متوجه شوید که به اندازه همیشه غذا نمی خورد، دلیلش هم تقلیل یافتن اشتهایش است. گلو درد و تورم غدد خوردن را از آنچه هست دشوارتر نیز می کند.

کودک حتی ممکن است تهوع، استفراغ، و درد شکمی را نیز تجربه کند. این نشانه ها باعث می شود حساسیت و ضعف کودک افزایش پیدا کند.   مدت زمان و عوارض نشانه های حاد آنفولانزا، از جمله تب معمولا بعد از پنج روز از بین می روند. خستگی و سرفه ی خشک می تواند تا سه هفته ادامه داشته باشد.

برخی مطالب نادرست که درباره ی این بیماری بین عموم مطرح می شود :

همانطور که گفتیم فصل آنفولانزا از اوایل پاییز شروع میشود و تا بهار ادامه دارد. نشانه های این بیماری درد عضلانی، تب و لرز است. برای مقابله با این بیماری بهتر است با حقایق و شایعاتی که درباره آن بین مردم وجود دارد آشنا شوید.

واکسن این بیماری خود باعث بیماری می شود :

برخی معتقدند که واکسن این بیماری خود باعث بیماری می شود اما باید گفت نه همچین چیزی ممکن نیست. این یک شایعه قدیمی است و با اینکه متخصصان آن را رد کرده اند هنوز وجود دارد. واکسن آنفولانزا با ویروس های مرده ساخته میشود و یک ویروس مرده نمیتواند شما را بیمار کند.

نوع اسپری واکسن آنفولانزا نیز وجود دارد ( FDA این نوع واکسن را برای کودکان و افراد بالغ بین سنین ۲ تا ۴۹ سال تایید کرده است افرادی که در این سن قرار دارند باید سالم باشند، خانم های باردار نمیتوانند از این نوع واکسن استفاده کنن  که با ویروس فلج شده ی و زنده آنفولانزا ساخته میشود.

حال این نوع واکسن نیز نمیتواند شما را بیمار کند. ریشه این تصور غلط میتواند از آنجا باشد که دو هفته طول میکشد تا بدن آنتی بادی بسازد تا در مقابل واکسن کاملا خود را محافظت کند. پس اگر قبل و یا درست بعد از واکسن سرما خوردید یا آنفولانزا گرفتید بابت آبریزش بینی و گلو درد واکسن دلیل آن نخواهد بود  .

برای تناسب اندام خود با ما تماس بگیرید .

دو + 16 =