گلپر و خواص آن در سلامتی و تناسب اندامReviewed by Mehdi kh on Oct 23Rating: 5.0

گلپر از ان دسته از ادویه هایی است که کمتر مصرف می شود اما باید بدانید که خواص بی شماری دارد که می توانید از ان بهره بگیرید و در طب سنتی هم جایگاه ویژه ای دارد . گلپر گیاهی گلدار، علفی و چندساله از تیره چتریان است. این گیاه، بومی ایران است و در ناحیه های مرطوب کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی می روید گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، گل های آن سفید و به صورت چتر در انتهای ساقه های گل دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می شود. برگ های آن با چاک های عمیق به شکل پنجه غاز، شبیه برگ آنژلیکا، به طوری که این چاک ها برگ را به چند نیمه برگ تقسیم می کند و هر نیمه برگ نوک تیز و دندانه دار است. استفاده از گلپر در پخت و پز به منظور کاهش گاز ایجاد شده در روده ها به ویژه هنگام خوردن لوبیا، سیب زمینی و عدس است.

برای مشاوره در زمینه کاهش سایز بدون بازگشت و بدون عوارض و جراحی کلیک کنید.

گلپر و لاغری و کاهش وزن :

این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند می دانید که انتی اکسیدان یک عامل موثر در کاهش وزن است همچنین وجود انتی اکسیدان ها و اکسیداتیو عدم‌تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است، رادیکالهای آزاد عامل بسیاری از بیماریهای مهم مانند بیماری پارکینسون ، سرطان و آلزایمر هستند. آنتی اکسیدان مانند جارو در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند و باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و نوسازی سلول های تخریب شده، می شوند. پس نتیجه می گیریم مصرف گلپر به پیشگیری از بیماری پارکینسون سرطان و آلزایمر کمک می کند.می توانید با کمک انتی اکسیدان های موجود در این گیاه مفید سلامت بدن خود را تضمین کنید ضمن اینکه می توانید در کاهش وزن هم از ان کمک بگیرید.

گلپر و درمان قارچ کاندیدا:

به این نکته همواره توجه کنید که وقتی از عصاره گیاه گلپر استفاده می کنیم، فعالیت ضد میکروبی به خوبی انجام می شود. قارچ کاندیدا به دلیل وجود مخمر رشد می کند. معمولاً باکتری های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک می کنند. اگر این اتفاق نیفتد ، باید از عصاره گیاه گلپر استفاده کنید تا عفونت کاندیدا کاهش یابد.

گلپر و کنترل دیابت :

عصاره ی گلپر در کنترل بیمای دیابت بسیار موثر است . دو مورد از مهمترین عوامل خطر ،تری گلیسیرید بالا و فشار خون بالا برای دیابت هستند. شایعترین بیماریهای آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر هستند. این شرایط پس از بروز دیابت در بیمار رخ می دهد. استفاده از عصاره گلپر به کاهش چشمگیر این عوامل خطر کمک می کند . التبه این را فراموش نکنید که  گلپر یک میکروب زدای قوی و طبیعی برای منزل است هم هست.

گلپر و درمان التهاب و کاهش درد :

این گیاه  خواص ضد التهابی قطعی را نشان می دهد. بنابراین برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز و نقرس مفید است. اینها التهاب مفصل استخوان است و می تواند باعث درد شدید شود. با کاهش تورم ، درد در بیماران مبتلا به آرتروز و نقرس کاهش می یابد همچنین تحقیقاتی نشان داده که خاصیت ضد درد خوبی دارد و استفاده از گلپر برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. استفاده از عصاره گیاه روی زخم ها به ضد عفونی شدن آنها و جلوگیری از شیوع عفونت کمک می کند.

گلپر و درمان بیماری های قارچی و میکروبی  :

می دانید که یکی از بیماریهای قارچی شایع پای ورزشکاران است. این امر بیشتر در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد. همچنین اگر فرد دیابتی یا تحت معالجه سرطان باشد نیز رخ می دهد. گلهای گلپر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت تحت کنترل قرار گیرد. این می تواند پای ورزشکار را درمان کند همچنین استفاده از ضد میکروب ها به متوقف کردن رشد میکروارگانیسم ها کمک می کند. به عنوان مثال ، آنتی بیوتیک ها به متوقف کردن باکتری های رشد کمک می کنند. می توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کنید. این محلول را در مکانهایی که میکروارگانیسم ها رشد می کنند بکار ببرید این گیاه بسیار مفید است .توجه کنید که بررسی پروفایل چربی نشان می دهد که استفاده از عصاره گیاه گلپر در بهبود سلامت بیماران مبتلا به بیماری قلبی مفید است.

گلپر و درمان تشنج :

باید بدانید که گلپر در درمان تشنج بسیار مؤثر است. این به دلیل وجود تریپن ها ، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است. خوردن یک لیوان دم کرده از برگ های گیاه گلپر به کاهش دفعات تشنج کمک می کند. التبه قبل از مصرف ان باید با پزشک تان هم مشورت کنید و بعد اقدام به مصرف این گیاه مفید کنید .

گلپر و خاصیت دود آن :

ماایرانی ها مخصوصا بیشتر آشنا هستیم و می دانیم که گلپر را معمولا همراه با اسپند دود می کنند. گلپر به دلیل داشتن طبع گرم باعث افزایش عملکرد مغز و حافظه می شود، همینطور ضد صرع و افزایش دهنده ی اشتها است . گلپر یک میکروب زدای قوی و طبیعی برای منزل است، گلپر دارای بوی تند و تیزیست دقت کنید هنگام دود کردن مقدار زیادی از آن استفاده نکنید.

معایب استفاده از گلپر :

در مصرف این گیاه باید بسیار توجه کنید چون ممکن دلیل برخی از مشکلات در سلامتی شما شود . بایدبدانید که مصرف مقدار زیاد گلپر سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند برای برخی افراد حساسیت‌زاست و مشکلاتی روی پوست ایجاد می‌کند. فردی که به این گیاهان حساسیت دارد، در اثر مصرف یا تماس پوستی با آن‌ها و قرار گرفتن در آفتاب، دچار لک‌های پوستی قهوه‌ای، قرمز یا تاولی می‌شود که گاه خارش دارد.

البته درصد کمی از افراد به ترکیب‌های کومارینی حساس هستند اما به هر حال اگر فردی در اولین تماس با گلپر یا سایر گیاهان چتری یا مصرف آن‌ها این نوع حساسیت را مشاهده کرد، دیگر نباید این گیاهان را مصرف کند زیرا با مصرف بیش از یک بار ممکن است حساسیت افزایش یابد و لک‌ها یا تاول‌ها تمام بدن را فرا بگیرند. اگر مشکل زمینه ای دارید باید قبل از مصرف این گیاه مفید با پزشک تان مشورت کنید.

برای مشاوره در زمینه کاهش سایز بدون بازگشت و بدون عوارض و جراحی کلیک کنید.

سه + چهارده =