رژیم غذایی و درمان گلودرد :Reviewed by Mehdi kh on Feb 21Rating: 5.0

همه می دانیم که گلو درد از اولین نشانه های سرما خوردگی است به خصوص در فصل های پاییز و زمستان که آب و هوا تغییر می کند. صرف نظر از علت، نگرانی این است که چگونه می توان سریع تر درد را کم کرد. پزشکان می گویند: “شاید دوست داشته باشید سریع به پزشک مراجعه کنید اما بعضی از بهترین درمان ها در خانه است .با مقاله ی ما همراه باشید تا از رژیم های غذایی و مواد غذایی که در درمان سریع گلودرد موثر هستند بیشتر آشنا شوید .

برای رهایی از چاقی فقط با ما تماس بگیرید .

درمان گلودرد – رژیم غذایی – مواد غذایی :

وقتی گلودرد داریدباید استراحت کنید . وقتی از استراحت کردن صحبت می کنیم یعنی چند شب پشت سر هم به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید. به نظر ساده می آید اما از نظر علمی تاثیرش کاملا ثابت شده است.  شاید این سریع ترین راه درمان گلودرد نباشد اما استراحت کردن قطعا بهترین کاری است که در مرحله اول برای مبارزه با عفونتی که باعث گلو دردتان شده انجام می دهید. دلیل اکثریت قریب به اتفاق گلو دردها ویروس سرما خوردگی است. وقتی سرما خوردیم برای بهبود آن کار زیادی از دستمان بر نمی آید. فقط باید مطمئن شویم که به اندازه به بدن استراحت می دهیم تا با ویروس مبارزه کند و زودتر خوب شویم.

می توانید مقداری سرکه سیب رقیق شده بنوشید یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و سپس یک قاشق چای خوری عسل نیز به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و سپس بنوشید .

برای درمان گلودرد از ادویه جات استفاده کنید یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک فنجان آب گرم به همراه لیمو و عسل اضافه کنید. زردچوبه ماده ای ضد التهابی است که برای مدت ها به عنوان داروی طبیعی استفاده شده است  .

Lemon rub and squeeze

برای درمان سریع گلودرد چای بنوشید چای ها و دمنوش ها می توانند در این دوره کمک زیادی به بهبود گلو دردتان کنند. پس از آنها غافل نشوید.  چای یکی از تسکین دهنده های گلو درد است. چای (سیاه، قهوه ای و هر نوعی) دارای آنتی اکسیدان است که ایمنی بدن را تقویت و عفونت را دفع می کند.

برای تقویت هرچه بیشتر، یک قاشق چای خوری عسل به چای اضافه کنید. عسل کمک می کند دارو ها پایین بروند همچنین تاثیر آنتی باکتریایی دارد که کمک می کند زودتر بهبود پیدا کنید  .میتوانید  چای مریم گلی درست کنید چند برگ تازه مریم گلی داخل یک کتری آب بریزید و سپس آن را به جوش بیاورید.

این چای را هر چند ساعت یک بار بنوشید تا زمانی که درد گلویتان بهبود پیدا کند.برای درمان گلودرد می توانید سس تند استفاده کنید.  اضافه کردن مقداری سس تند به غذایی که میل می کنید به کاهش درد و گرفتگی گلو کمک می کند. همچنین طعم غذایی که می خورید را نیز تغییر می دهد.

برای درمان گلودرد میتوانید آسپرین استفاده کنید آسپرین ضد التهاب است پس به مرور غده های متورم شده را بهبود می بخشد. آسپرین درمان نیست اما می تواند از غیر قابل تحمل شدن گلودرد جلوگیری کند.

برای درمان سریع گلودرد آب یا مایعات دیگر بنوشید آب یا دمنوش استفاده کنید، حتی آب میوه های رقیق شده نیز می توانند علاوه بر تامین آب بدنتان به بهبود گلو درد نیز کمک کنند.  تامین آب بدن بسیار مهم است به خصوص زمانی که مریض هستید و گلویتان تحریک شده و التهاب دارد.

باید به اندازه آب بنوشید تا رنگ ادرارتان زرد کمرنگ یا بدون رنگ باشد. این کار غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و به بهتر مبارزه کردن با باکتری ها تحریک کننده مانند آلرژی کمک می کند. همچنین بدن می تواند به نشانه های سرما خوردگی بهتر واکنش نشان دهد. اینکه چه چیزی می نوشید به خودتان بستگی دارد، آب همیشه گزینه مناسبی است اما می توانید به جای آن یک نوشیدنی قندی نیز جایگزین کنید. مانند آب میوه .

در بین غذاها میتوانید سوپ مرغ میل کنید سوپ مرغ از قدیم برای سرما خوردگی تجویز می شده است، این سوپ برای تسکین گلو درد نیز کاربرد دارد. این سوپ نه تنها آرامش بخش است بلکه ثابت شده مخاط را در مسیر بینی کاهش می دهد. مخاط باعث تحریک گلو درد می شود.  سدیم موجود در آب مرغ خواص ضد التهابی دارد و وقتی پایین می رود حس خوبی می دهد.

زمانی که مریض هستید سوپ مزایای متعددی دارد: با گلوی ملتهب و دردناک خوردن و قورت دادن سخت است. پس سوپ می تواند بدون اینکه باعث اذیت شدنتان شود مقدار زیادی مواد مغذی به بدن برساند و آن را در برابر بیماری تقویت کمک کند .

بهترین کار برای درمان گلودرد این است که آب نمک غرغره کنید دو قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید، سپس غرغره اش کنید و داخل سینک بریزید. این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید تا التهاب و درد کاهش پیدا کند.

پژوهش های متعددی نشان دادند چندین مرتبه غرغره کردن آب نمک گرم می تواند به کاهش ورم گلو و نرم کردن آن کمک کند. همچنین به بیرون ریختن محرک ها و باکتری ها نیز کمک می کند. پزشکان معمولا توصیه می کنند نصف قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید. اگر آب نمک اذیت تان می کند مقداری عسل اضافه کنید تا ترکیب کمی شیرین شود .

می توانید بستنی بخورید سعی کنید بستنی که می خورید از مرکبات، قند و لبنیات نباشد چون می تواند تولید مخاط را افزایش دهد و باعث تحریک گلویتان شود. محققان هندی بستنی پروبیوتیکی تولید کردند که قادر به از بین بردن علائم گلودرد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محصولات پروبیوتیک دارای باکتری‌های مفید و غیربیماری‌زا مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل هستند؛ باکتری بیفیدوباکتریوم به طور معمول در روده انسان وجود دارد. پژوهش نشان می دهند  افرادی که بستنی دارای بیفیدوباکتریوم مصرف کردند با سطوح پایین استرپتوکوک در بزاق مواجه شده و تعادل باکتریایی در بدن این افراد نیز متعادل‌تر از گروه دوم بود.

برای رهایی از چربی های مقاوم فقط با ما مشورت کنید .

هفده − نه =