یکسری بیماری های خطرناک و کشنده وجود دارد که شیوع آن رابطه ی مستقمی با گروه خونی شما دارد به این صورت که اگر فلان گروه خونی را داشته باشید بیشتر یا کمتر در معرض این بیماری قرار دارید.

بیماری های خطرناک و کشنده طاعون، تیفوئید، آبله و مالاریا

بیماری های خطرناک و کشنده

اگرچه بیماریهایی نظیر طاعون جز بیماری های خطرناک و کشنده است و که در قرون وسطی آن را مرگ سیاه می خواندند، تقریبا در سراسر جهان ریشه کن شده است، اما تحقیقات اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که در نتیجه استفاده بیش از اندازه انواع آنتی بیوتیک و سایر داروها، گسترش فقر در جوامع، جایگزینی انسانها در مناطق غیر مسکونی و جابجایی گسترده آنان می تواند باعث بروز مجدد طاعون و سایر بیماریهای مسری شود. به نظر می رسد گروه خونی O در برابر بیماری آبله، آسیب پذیرتر از سایر گروههای خونی است. همچنین تیفوئید که عفونت رایج زمان جنگ و مناطق غیربهداشتی ناشی از آن است، دارندگان گروه خونی O را بیشتر تهدید می کند. رابطه تیفوئید با ارهاش (RH) گروههای خونی هم مشاهده شده است. به نظر می رسد پشه ناقل مالاریا (آنوفل) اشخاص دارای گروه خون B و O را ترجیح می دهد، اگرچه پشه های عادی اغلب دارندگان گروه خون A و AB را مورد حمله قرار می دهند.

بیماری فلج که در اثر عفونت حاد ویروسی ماده خاکستری نخاع ایجاد می شود، ظاهرا بیشتر در افراد دارای گروه خون B مشاهده می شود که مستعد ابتلا به امراض سیستم عصبی هستند. قبل از کشف واکسن ضد فلج این بیماری مسری بیشتر بین اطفال شایع بود. مننژیت (التهاب پرده های مغز) بیماری عفونی حاد دیگری است که در گروه خونی O بیش از سایر گروههای خونی به چشم می خورد و احتمالا علت آن ضعف این گروه خونی در برابر عفونتهای پویا و فعال است. توصیه می شود افراد گروه خون O با مشاهده علائم ضعف، تب بالا و علائم مشخصه فلج از جمله سخت شدن ماهیچه های گردن هشیار باشند.

عفونتهای سینوس

گروههای خونی O و B در برابر عفونتهای سینوسی آسیب پذیرتر هستند. تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشکان برای مدت طولانی به این قبیل بیماران غالبا مشکل عفونت را برای مدتی تسکین می دهد، اما با بازگشت بیماری، نیاز به مقدار بیشتری آنتی بیوتیک خواهد بود و درنهایت جراحی انجام می شود. نوعی گیاه دارویی وجود دارد که در رفع ورم بدن مؤثر است و باعث فراخ شدن رگها می شود. این نوع گیاهان مشکلات سینوسی را هم برطرف می کنند. گاه گروههای خونی A و AB به مشکلات سینوسی مبتلا می شوند که نتیجه مصرف مواد غذایی مخاط زا است. گروه خون A فقط با تغییر عادت غذایی می توانند بر این مشکل فائق آیند.

انواع انگل

در صورت وجود شرایط مناسب انگلها می توانند در مسیر گوارشی هرکس ساکن شوند، هرچند ظاهر گروههای خونی A و AB مهمانداران مناسبتری برای زیست انواع انگل هستند. به همین علت بهتر است دارندگان این گروههای خونی به منظور جلوگیری از ایجاد انواع انگل در بدنشان اقدامات پیشگیرانه مؤثرتری انجام دهند. برخی از انواع انگل همچون سیاردیا در آب آلوده رشد و نمو کرده و در اثر نوشیدن آب به بدن انسان راه می یابند. این انگل قادر است براحتی و بسرعت در سیستم ایمنی گروه خون A و AB نفوذ نماید. داروهای گیاهی خاصی برای جلوگیری از عفونت انگلی وجود دارند که می توانند در پیش گیری مؤثر واقع شوند. افراد دارای گروه خون A و AB که آب شرب آنان از چاه تأمین می شود، بیشتر در معرض ابتلا به انگل مزبور هستند. گیاه دارویی دیگری که آن را خارا گوش چینی می نامند نیز در درمان بیماریهای انگلی بسیار مؤثر است.

بیماریهای پوستی همان طور که قبلا هم اشاره شد، تاکنون اطلاعات ما درباره ارتباط گروه خونی با امراض پوستی اندک است، اما آنچه می دانیم علت ایجاد بیماریهای پوستی نظير التهاب پوستی و یا امراض مزمن و گاه حاد پوست است که در اثر حساسیت شیمیایی خون به وجود می آید. همچنین بسیاری از لکتینهای موادغذایی می توانند در گروه خونی خاصی التهاب شیمیایی ایجاد کنند. بیماریهای حاد و مزمن پوستی بیشتر در گروه خونی O ایجاد می شود و حساسیتهای پوستی که نوعی عکس العمل شیمیایی است، اغلب در گروه خونی A و AB بروز می کند. براساس تجربه های من بسیاری از افراد دارای گروه خون O در اثر مصرف بیش از حد غلات و یا مواد لبنی به بیماری مزمن و گاه حاد پوستی مبتلا شده اند.