درمان 100درصد آلرژی | درمان آلرژی با متد های طب سنتیReviewed by Mehdi kh on Jul 25Rating: 5.0

آلرژی یا حساسیت زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن به یک ماده‌ی خارجی مانند گرده، نیش زنبور، غذا، موی حیوانات خانگی و دیگر موادی که در بیشتر افراد باعث واکنش نمی‌شود، واکنش نشان می‌دهد. هنگامی که آلرژی دارید، سیستم ایمنی بدن آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کند که آلرژن (ماده‌ی خارجی و حساسیت زا) را به عنوان ماده‌ی مضر خارجی شناسایی می‌کند، حتی اگر مضر نباشد . هنگامی که بدن با آلرژن در تماس قرار می‌گیرد، واکنش سیستم ایمنی باعث التهاب پوست، سینوس‌ها، راه‌های هوایی و دستگاه گوارش می‌شود. شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌تواند از تحریک جزئی تا شوک آنافیلاکسی که تهدید کننده‌ی حیات است، متغیر باشد.

با اینکه آلرژی را نمی‌توان درمان کرد، اما می‌توان علائم آن را کاهش داد. آلرژی زمانی شروع می‌شود که فرد، محرک یا آلرژن را تنفس کند، ببلعد و یا در تماس با پوست وی قرار گیرد. در پاسخ به آلرژن، بدن شروع به ساخت پروتئینی به نام می‌شوند. اگر دچار آلرژی باشید می دانید که بسیار پر درسر و اذیت کننده است فرقی نمی کند به چه ماده ای آلرژی دارید تحمل ان بسیار عذاب اور است . اما طب سنتی توصیه های مفیدی درباره ی برطرف شدن مشکلات آلرژی دارد که بهتر است بیشتر با ان ها اشنا شوید و از ان ها بهره ببرید . و این امیدوار کننده است که درمان های طبیعی برای رفع علائم آلرژی وجود دارد. مثلا ، اسانس های ضروری به واسطه خاصیت آنتی هیستامینی و ضد التهابی به کنترل علائم آلرژی کمک می کنند و همه ی ما می دانیم که درمان قطعی برای الرژی وجود ندارد و فقط باید از ماده ای که به ان الرژی دارید دوری کنید ولی خوب است که طب سنتی برای شما توصیه های مفیدی دارد که می تواند از بروز الرژی و کنترل ان بسیار کمک کنند باشد .

برای رهایی از چاقی و مشکلات آن با ما تماس بگیرید .

از نظر طب سنتی برخی از اسانس های طبیعی برای درمان آلرژی بسیار مفید خواهند بود . رای بهره مندی از این روغن های ضروری که علائم آلرژی را کنترل می کنند، شما باید مطمئن شوید که این روغن با کیفیت بالا و ارگانیک هستند. آلرژی یک وضعیت شایع است و زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما به عوامل خارجی مانند گرد و غبار، واکنش نشان می دهد. این اتفاق زمانی می افتد که بدن شما هیستامین تولید می کند؛ ماده ای که موجب التهاب و تحریک در قسمت های تنفسی شما می شود .آلرژی یک بیماری جدی نیست ولی علائم آن می تواند اذیت کننده باشد و حتی مشکلات بینایی ناشی از آن انجام برخی امور روزمره را برای شما مشکل می کند مایع دلگرمی است که طب سنتی درمان خانگی را پیشنهاد می دهد و باید بدانیدکه برخی از این اسانس ها انتی هیستامین هستند و التبه ضد التهاب هستند و علائم اسم و الرژی را به خوبی کاهش می دهند پس از طب سنتی غافل نشوید.

توصیه ی طب سنتی – روغن نعنا :

پزشکان طب سنتی طی مطالعات دریافتند که روغن نعنا ضد التهاب است. این ماده سبب کاهش علائم اختلالات التهابی مزمن مانند رینیت (التهاب مخاط بینی) و آسم برونشی می شود. همچنین این ماده به عنوان یک خلط آور می تواند در درمان آلرژی، سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی موثر باشد. روغن نعنا با آرام کردن ماهیچه های بینی باعث بیرون آمدن مخاط و مواد حساسیت زا می شود. برای کاهش التهاب می توانید مستقیما یک یا دو قطره خالص از آن را میل کنید. روغن نعناع کمی را به آب جوش اضافه کنید و بخارات را به مدت پنج دقیقه وارد سیستم تنفسی خود کنید.

توصیه های طب سنتی -اسانس لیمو :

توجه کنید که اسانس لیمو می تواند سیستم لنفاوی بدن را بهبود بخشد و شرایط تنفسی را بهتر کند. طبق مطالعات روغن لیمو می تواند از رشد باکتری در محیط جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند. با اسپری کردن این ماده در خانه می توانید عوامل حساسیت زا و باکتری ها را نابود کنید. یک یا دو قطره از عصار این گیاه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را بنوشید تا میزان متعادل را در بدن خود حفظ کنید. همچنین می توانید در هنگام شستشوی لباسها آن را به مواد شوینده خود اضافه کنید یا چند قطره از آن را روی پرده، ملحفه و فرش اسپری کنید تا باکتری ها را از بین ببرد .

توصیه های طب سنتی – روغن اسطوخدوس :

خوب است بدانید که روغن اسطوخدوس هم یک محصول آرامش بخش است و هم به کاهش التهاب راه های هوایی شما کمک می کند. مصرف این اسانس بخصوص زمانی که دچار عفونت های ویروسی هستید، توصیه می شود. مصرف روغن اسطوخدوس منجر به کاهش تراکم عطسه می شود و برای کاهش خارش ناشی از آلرژی و حساسیت مفید است. وقتی احساس کردید که آلرژی به سراغتان آمده، چند قطره از این گیاه را به کف دستانتان بمالید، دستانتان را جلوی بینی خود گرفته و نفس عمیق بکشید. برای فصل های حساسیت زا بهتر است همیشه مقداری پنبه آغشته به عصاره اسطوخودوس را به همراه داشته باشید.

توصیه های طب سنتی-  روغن بابونه :

خوب است بدانید که بابونه و رغن ان دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش هستند. این روغن به مبارزه با علائم آلرژی کمک می کند. مصرف روغن بابونه باعث کاهش احتقان و از بین رفتن قرمزی چشم می شود و تحریکات پوستی و خارش را از بین می برد. می توانید این روغن را روی پشت، سینه و گردن ماساژ دهید. یک قاشق چای خوری از روغن بابونه را می توانید به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و روزی دو بار آن را بنوشید .

توصیه های طب سنتی -روغن اوکالیپتوس :

باید بدانید که یکی از درمان های موثر برای مشکلات و بیماری های تنفسی استفاده از این اسانس است. ترکیبات فعال روغن اوکالیپتوس منجر به تسکین احتقان بینی می شود و از تنفس شما در برابر عفونت های ویروسی و باکتری ها حمایت می کند. قدرت آنتی هیستامینی این اسانس باعث کاهش حساسیت فصلی می شود. مقدار کمی روغن اوکالیپتوس را به آب جوش اضافه کنید. سپس، بخارات را برای مدت 5 دقیقه وارد ریه کنید

برای رهایی از چاقی با ما مشورت کنید .

ده + هفده =