مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
۱۶ مورد در قالب سوالات متداول

مراقبت بعد از بوتاکس شامل چه مواردی می شود و چرا باید به آن ها توجه کرد در این مقاله از کلینیک رسپینا به بررسی کامل این موارد می پردازیم با ما همراه باشید.نکته ای که در مورد بوتاکس باید در نظر داشت این است که واقعاً هیچ زمان از کار افتادگی وجود ندارد. این روش سریع، غیر تهاجمی است و بی خطر بودن آن ثابت شده است. مراحل به طور متوسط 20 دقیقه طول می کشد و پس از آن می توانید فعالیت های عادی خود را انجام دهید.

برای مشاوره در زمینه بوتاکس و اطلاع از قیمت در کشور ترکیه 

1. بعد از تزریق بوتاکس این کار ها را انجام ندهید:

ما اقدامات احتیاطی زیر را توصیه می کنیم تا به بوتاکس  اجازه دهید تا به خوبی در عضلات مورد نظر عمل کند:

  • بدون مالش یا ماساژ ناحیه تزریق شده تا 4 ساعت پس از درمان، از جمله صورت.
  • تا 24 ساعت پس از درمان، ورزش شدید انجام ندهید.به مدت 4 ساعت ترجیحا دراز نکشید
  • فعالیت هایی مانند خرید کفش را به حداقل برسانید.حالا شاید سوال پیش می آید که چرا؟در اینجا این نکته مهم را به شما خاطر نشان کنیم که هر فعالیتی که باعث شود سر و صورت خود را به سمت پایین بگیرید باعث می شود نتیجه بوتاکس خوب نشود.
  • از پوشیدن سر که به طور محکم روی پیشانی قرار می گیرند خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از کبودی، مصرف بیش از حد الکل یا داروهای رقیق کننده خون را قبل از تزریق بوتاکس کاهش دهید.

2. چند وقت بعد می توانم به رژیم ورزشی عادی خود برگردم؟

بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهند. ورزش های سبک بعد از بوتاکس را می توان بعد از 4 ساعت انجام داد اما توصیه می شود تا 24 ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.

پس از 4 ساعت می توانید ورزش های سبک مانند:

  1. پیاده روی
  2. دویدن
  3. یوگای عمودی (از هر حالتی که شما را صاف یا دراز کشیده است خودداری کنید)
  4. باغبانی 

توصیه می شود قبل از انجام هر گونه ورزش سنگین پس از بوتاکس، 24 ساعت صبر کنید، از جمله:

  1. تمرین با وزنه
  2. آموزش متقابل
  3. دویدن در مسافت های طولانی
  4. یوگا (موقعیت هایی که بدن معکوس می شود)

3. آیا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد؟

در بیشتر موارد، هیچ عارضه جانبی برای درمان بوتاکس وجود نخواهد داشت. با این حال، از آنجایی که فیزیولوژی هر فرد متفاوت است، افراد می توانند به روش های مختلفی تحت تأثیر قرار گیرند. اقلیت کوچکی از مردم عوارض جانبی زیر را گزارش کردند.

کبودی – برای اکثر بیماران، ناحیه تزریق تفاوتی ندارد. برای یک اقلیت کوچک، ممکن است مقداری کبودی جزئی رخ دهد.

برجستگی – چند دقیقه پس از درمان ممکن است برجستگی های کوچکی روی پوست قابل مشاهده باشد. اینها خیلی سریع ناپدید می شوند.

سردرد – آلرژی واقعی به بوتاکس بسیار نادر است. سردرد موقت شایع ترین علامت گزارش شده پس از تزریق ضد پیری است، اگرچه تعداد بیمارانی که سردرد را گزارش می کننددر مقایسه با تعداد درمان های انجام شده بسیار کم است. هر سردردی را می توان با مسکن های معمول درمان کرد.

4. چه مدت بعد از درمان شل کننده عضلانی می توانم الکل بنوشم؟

برخی از پزشکان توصیه می کنند مصرف الکل را در 24 ساعت اول و یک روز قبل از درمان محدود کنید. این به این دلیل است که الکل می تواند خون را بسیار شبیه آسپرین رقیق کند و پرهیز از آن می تواند به جلوگیری از کبودی کمک کند.

5. علائم واکنش به بوتاکس چیست؟

به طور کلی، عوارض جانبی تزریق بوتاکس نادر است و بهبودی سریع است. اگر سؤال یا نگرانی در مورد عوارض جانبی جزئی مانند کبودی و سردرد دارید،پزشک شما در دسترس است.

6. آیا اجازه دارم بعد از تزریق بوتاکس صورتم را لمس کنم؟

بله چرا که نه. در صورتی که شما بیش از حد احساس درد یا حساسیت نمی کنید.تزریق بوتاکس مانع از شستشو یا ادامه رژیم مراقبت از پوست عادی نمی شود. با این حال، به شما توصیه می شود تا 4 ساعت پس از آخرین درمان از مالیدن یا ماساژ صورت خودداری کنید.

7. آیا تزریق بوتاکس طولانی مدت است؟

اگرچه برخی از افراد نتایج طولانی تری را تجربه می کنند، شواهد علمی نشان می دهد که اثر تزریق سم بوتولینوم معمولاً 12-16 هفته طول می کشد.

8. آیا می توانم به تزریق بوتاکس ادامه دهم؟

حتما. بوتاکس در سیستم شما “ساخت” یا تجمع نمی یابد. ما درمان های برنامه ریزی شده را در حدود 12-16 هفته توصیه می کنیم. هنگامی که اثرات از بین رفت، برای شما بی خطر است که درمان ها را در همان ناحیه اضافه کنید. همچنین انجام چندین درمان در مناطق مختلف به طور همزمان کاملاً بی خطر است.

9. وقتی بوتاکس از بین می رود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که درمان از بین رفت، عضلات شما مانند قبل از تزریق عمل می کنند. این بدان معنی است که چین و چروک هایی که صاف یا کاهش داده اید به آرامی دوباره ظاهر می شوند. شما به سادگی شاهد ظاهر شدن مجدد چین و چروک های قدیمی خواهید بود.

10. آیا می توانم بعد از بوتاکس آرایش کنم؟

بله. در حالت ایده آل، یک ساعت یا بیشتر از آرایش خودداری کنید. با این حال، آرایش معدنی را می توان بلافاصله بعد از بوتاکس استفاده کرد. مجدداً توصیه می شود که در طول این فعالیت ها فشار زیادی وارد نکنید تا مطمئن شوید که درمان تزریقی از ناحیه تحت درمان پراکنده نمی شود.

11. اگر نتایج بوتاکس من آنطور که انتظار داشتم نباشد چه؟

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً از 3 تا 5 روز تا دو هفته پس از درمان نشان داده می شود. نتایج فنی و زیبایی شناختی را پس از این مدت در یک جلسه پیگیری بررسی می کنیم.اگر می خواهید نتایج را از بیماران واقعی ببینید،لطفاً به به واتساپ ما پیام بدهید.

12. آیا می توانم بعد از بوتاکس با هواپیما پرواز کنم؟

بله. بیماران هیچ گونه عوارض جانبی از پرواز با تزریقات ضد چروک را تجربه نخواهند کرد. آنها تحت تأثیر تغییرات ارتفاع یا فشار کابین قرار نمی گیرند.

13. اگر بعد از درمان تزریقات ضد چین و چروک، نگرانی داشتم، چه باید بکنم؟

اگر در مورد نتیجه زیبایی درمان خود نگرانی دارید،کارشناسان زیبایی ما همیشه در کلینیک در دسترس هستند و شما می توانید با آن ها صحبت کنید.

14. آیا می توانم بعد از بوتاکس بخوابم؟

تزریق وتولینوم شامل یک پروتئین ایمن و خالص شده طبیعی است. یک دوره درمانی تأثیر کمی بر فعالیت معمول روزانه دارد و بر الگوهای خواب شما تأثیری نخواهد داشت. برای ته نشین شدن مواد تزریقی بوتاکس، باید از وارد کردن فشار به ناحیه تحت درمان یا خوابیدن به جلو برای حدود چهار ساعت خودداری کنید.

15. چه مدت بعد از درمان می توانم صورت خود را مالش دهم؟

توصیه می کنیم تا 4 ساعت بعد از درمان، ناحیه تحت درمان بوتاکس را مالش ندهید. این شامل مالش ملایم مرتبط با درمان صورت است. توصیه می کنیم تا 24 ساعت پس از عمل، صورت خود را انجام ندهید.

16. کجا می توانم بهترین مرکز بوتاکس را در استانبول پیدا کنم؟

درست همین جا!در مطقه وادی استانبول. ما دارای رتبه 5 ستاره و 96٪ میزان رضایت بیمار هستیم.شما می توانید برای مشاوره در زمینه زیبایی با شماره 05369291713 در تماس باشد و یا از طریق چت آنلایت واتساپ پیغام خود را برای کارشناسان ما بگذارید.

فروشگاه
ستون کناری
لیست علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من